شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی تره خشک

تره خشک

سبزی تره یکی از انواع سبزیجات پر طرفدار است. سبزی تره به دو صورت ترو تازه و به صورت تره خشک مورد استفاده قرار می گیرد. سبزی تره گونه ی بومی کشورهای آسیا، اروپا و آمریکای شمالی می باشد. در آسیا سبزی تره بیش از سایر مناطق در دو کشور ایران و افغانستان می روید و در دسترس می باشد. اما امروزه سبزی تره را در هر نقطه ای از دنیا که شرایط آب و هوایی آن و همچنین خاک آن مناسب برای کاشت و پرورش این سبزی خوش طعم باشد می توان کاشت و برداشت نمود.

از سبزی تره در بسیاری از مناطق دنیا در آشپزی و طبخ انواع مختلفی از غذاها کاربرد دارد. اما استفاده از تره در آشپزی بیشتر در کشورهای آسیایی رایج است. در اروپا استفاده از سبزی تره به عنوان یک افزودنی در غذاها خیلی رایج و معمول نمی باشد. عمده ی اروپاییان سبزی تره را با عنوان پیازچه می شناسند. این در حالی است که در بسیاری کشورهای آسیایی از جمله در کشور ما با سبزی تره انواع غذاهای مختلف را طبخ می کنند و حتی در برخی از استان های کشور با این سبزی نوعی نان محلی هم تهیه و پخته می شود.

تره خشک
تره خشک

ترکیبات سبزی تره

تره یکی از سبزیجات خشک دارای مواد مغذی و مفید بسیار زیادی می باشد که سبب می شود استفاده از این سبزی پرخاصیت به همه ی افراد توصیه گردد. تره خشک دارای مقادیری کربوهیدرات، قند، فیبر، چربی و پروتئین می باشد. همچنین این سبزی پرخاصیت دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها می باشد. برخی ویتامین های موجود در تره خشک عبارتند از ویتامین آ، ویتامین بی یک، ویتامین بی دو، ویتامین بی سه، ویتامین بی پنج، ویتامین بی شش، ویتامین بی نه، ویتامین سی، ویتامین ای و ویتامین کا. علاوه بر موارد گفته شده در بالا در تره خشک می توان مواد مغذی زیر را یافت. آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی و منگنز در سبزی تره وجود دارند.

مقدار ویتامین کا موجود در سبزی تره چشم گیر می باشد به طوری که در هر صد گرم از این سبزی پرفایده شما چیزی در حدود دویست و دوازده میکروگرم ویتامین کا می توانید دریافت نمایید. همچنین با خوردن هر صد گرم از سبزی تره شما نزدیک به سه میکروگرم پروتئین می توانید دریافت نمایید. با توجه به مواد مغذی و ویتامین ها و پروتئین هایی که گفتیم در این نوع تره وجود دارند می توان چنین ذکر کرد که این سبزی برای حفظ سلامتی بسیار مفید و موثر می باشد. بنابراین به همه افراد و همه سنین توصیه می شود از تره خشک در برنامه غذایی خود و خانواده استفاده نمایند تا از خواص و فواید این سبزی بی نظیر محروم نگردند.

تره خشک
تره خشک

تره خشک

بسیاری از بانوان در نقاط مختلف کشور ما اقدام به خشک کردن سبزی تره می کنند. بنابراین استفاده از تره خشک نیز در بین بانوان در آشپزی بسیار رایج است. با توجه به آن چه در مورد سبزی تره گفتیم استفاده از حالت خشک شده ی آن نیز می تواند بسیار موثر باشد از طرفی نگهداری این نوع تره برای مدت زمان بیشتری ممکن است بدون این که سبزی دچار آسیب و یا کپک شود.

بنابراین بسیاری از بانوان اقدام به خرید و خشک کردن سبزی تره در منزل می کنند. اما امروزه بسیاری از کارگاه های تولید مواد غذایی و خوراکی وجود دارند که اقدام به خشک کردن انواع سبزی های مورد نیاز از جمله سبزی تره نموده اند.

بنابراین شما به خاطری آسوده می توانید انواع سبزی خشک مورد نظر خود  را از این کارگاه ها تهیه نمایید. در این کارگاه های تولید سبزی خشک، انواع سبزی ها را در محیطی کاملا بهداشتی پاک کرده و می شویند سپس در دستگاه هایی که مخصوص این کار هستند و در دمای نزدیک به چهل درجه ی سانتی گراد خشک می کنند.

در پایان انواع سبزی های خشک شده را در بسته بندی های مختلف و متفاوت و در اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می کنند. به طور مثال بسته های عرضه شده در بازار ۲۵۰ گرمی، پانصد گرمی و یک کیلویی می باشند. بنابراین شما با توجه به نیاز و مصرف خانوار می توانید اندازه ی مورد نظر خود را انتخاب نموده و خریداری نمایید. از طرفی شما می توانید این سبزی ها را در فروشگاه های اینترنتی نیز تهیه نمایید.

مشاوره تلفنی