شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی ریحان خشک

ریحان خشک

گیاه ریحان از جمله ی گیاهان معطر و خوشبو می باشد. ریحان یک گیاه یک ساله و علفی می باشد. گیاه ریحان هم به صورت تر و تازه و هم به صورت ریحان خشک مورد استفاده قرار می گیرد. سبزی معطر ریحان به دو صورت ریحان بنفش و ریحان سبز وجود دارد. خواص و فواید هر دو ریحان بنفش و سبز یکسان و مشابه می باشد. سبزی خوش عطر و خوش طعم ریحان عمدتا به عنوان سبزی خوردن مورد استفاده و مصرف قرار می گیرد. اما بسیاری افراد نیز سبزی معطر ریحان را به صورت خشک شده هم نگهداری می کنند. در واقع ریحان خشک نیز استفاده ی زیادی دارد.

ریحان خشک
ریحان خشک

کاربردهای سبزی ریحان

خوردن سبزی ریحان چه بنفش باشد و چه سبز برای درمان و یا بهبود دردهای گوارشی بسیار مفید و موثر می باشد. همچنین خوردن دانه ی ریحان برای برطرف شدن درد معده نافع و موثر می باشد. دانه های سبزی ریحان شباهت بسیار زیادی به تخم شربتی دارند.

دانه های ریحان درست شبیه به تخم شربتی دارای موسیلاژ یا خاصیت لعاب دار شدن می باشند و همین نکته سبب می شود تا بسیاری از افراد این دو دانه را با هم اشتباه بگیرند.

این دو دانه هر دو خواص و فواید بسیاری دارند اما تفاوت های بسیاری هم بین این دو دانه ی مفید و پرخاصیت وجود دارد. علاوه بر سبزی ریحان و دانه ای این گیاه معطر اسانس این گیاه نیز خواص و فواید بسیار زیادی دارد.

از گیاه ریحان اسانس یا روغنی به دست می آید که فواید بسیاری داشته و خواص درمانی زیادی هم دارد. اسانس ریحان همان روغن ریحان است. استفاده از سبزی ریحان به صورت خشک بسیار رایج است. از دیرباز استفاده از سبزی های معطر هم چون ریحان خشک در فرهنگ ما رایج و معمول بوده است. ریحان خشک را در انواع سالاد و سس و سوپ ها و آش ها استفاده می کرده اند. عمده ی استفاده از ریحان خشک به عنوان

ریحان خشک
ریحان خشک

چاشنی بوده است. امروزه نیز از این سبزی چنین استفاده هایی صورت می گیرد. با این تفاوت که در غذاهایی که به تازگی وارد فرهنگ ما شده اند مثل پیتزا و غذاهایی از این دست نیز استفاده می شود.

تهیه ی ریحان خشک

در گذشته برای خشک کردن انواع سبزی ها از نور آفتاب و یا از اتاق هایی که درب و پنجره های زیادی داشتند استفاده می شده است تا به دلیل تبادل هوا زودتر خشک شوند. اما امروزه بسیاری از این سبزی های خشک شده را می توان در بازار به آسانی خریداری نمود.

این سبزی های خشک شده و از جمله ریحان خشک تولیدات یک سری از کارگاه هایی هستند که به تولید و بسته بندی انواع سبزی های خشک و مورد نیاز خانواده ها می پردازند. این کارگاه ها فضایی کاملا بهداشتی و پاکیزه برای پاک کردن و شستن و خشک کردن سبزی ها دارند. کارگاه های گفته شده سبزی ها را در دستگاه هایی مخصوص این کار شسته و خشک می کنند. دمای مناسب برای خشک کردن این سبزی ها در این دستگاه ها قابل کنترل و قابل تنظیم می باشد.

بنابراین می توان نسبت به سبزی های خشک شده در این کارگاه ها کاملا آسوده خاطر بود. بنابراین تمام شرایط برای تهیه و خشک کردن انواع سبزی های خشک از جمله ریحان خشک مناسب و کافی می باشد به گونه ای که به خواص و اجزای اصلی گیاه آسیبی وارد نخواهد شد. همچنین این کارگاه های ذکر شده محصولات تولیدی خود را در بسته بندی های کاملا متفاوت و متنوع به بازار مصرف عرضه می کنند.

به طور مثال شما می توانید هر مقداری که نیاز دارید را خریداری نمایید زیرا سبزی های خشک شده در بسته هایی به اندازه ی دویست گرم و یا سیصد گرم و یا بیشتر مثلا یک کیلویی در بازار وجود دارند. بسیاری از این کارگاه های تولیدی دارای فروشگاه های اینترنتی می باشند که از طریق آن ها محصولات تولیدی خود را که انواع سبزی های خشک شده می باشند را به متقاضیان عرضه می نمایند. بنابراین شما می توانید با در نظر گرفتن چنین امکانی که از سوی تولید کننده در اختیار خریداران قرار گرفته است نهایت استفاده را ببرید.

مشاوره تلفنی