شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیحاتی پیرامون قیمت سبزی خشک

قیمت سبزی خشک

قیمت سبزی خشک از جمله  مواردی می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت سبزیجات دارد. به  طور کلی کیفیت سبزیجات خشک تاثیر بسیار زیادی بر روی عطر و طعم غذاها دارد. سبزیجات خشک به دلیل داشتن الیاف سلولزی پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی های محیطی دارند. جذب آلودگی های محیطی علاوه بر اثرگذاری بر  روی عطر و طعم سبزیجات، تا حد بسیار زیادی می تواند مواد زائد  و آسیب زننده را به بدن وارد کند.

با توجه به موارد گفته شده توجه به کیفیت سبزیجات خشک از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اما کیفیت بالا مستلزم استفاده از روش ها و ابزارهایی می باشد که برای مراکز تهیه سبزیجات خشک  مقداری هزینه بر می باشد. در حقیقت هدف ما از گفتن این موضوع این است که وجود کیفیت در یک محصول می تواند سبب افزایش هزینه تمام  شده آن محصول باشد که در نهایت بر روی قیمت محصول هم اثرگذار خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد فاکتورهایی که مراکز عرضه کننده سبزیجات خشک می بایست رعایت کنند تا محصول با کیفیت باشد، صحبت کنیم.

انتخاب مواد اولیه مرغوب

یکی از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت سبزی خشک، انتخاب مواد اولیه می باشد. طبیعتا مواد اولیه از مزارع کشاورزی تهیه می شود. با اینکه فرایند کاشت و پرورش سبزیجات یک فرایند، کاملا یکسان می باشد، اما رعایت پروتکل های کشاورزی بسیار مهم و اثر گذار می باشد. استفاده از آب سالم و همچنین کودهای کشاورزی با کیفیت می تواند تا حد بسیار زیاد ی اثرگذار بر کیفیت و سلامت سبزیجات باشد. با توجه به موارد گفته شده تهیه سبزیجات سالم هزینه بر بوده و بر روی قیمت نهایی سبزیجات خشک اثرگذار خواهد بود.

قیمت سبزی خشککنترل میکروبی و شیمیایی آب مورد نیاز برای شستشوی سبزیجات

شستشوی سبزیجات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. الیاف سبزیجات بسیار نازک و ظریف بوده و هرگونه مواد زائد شیمیایی موجود در آب به راحتی وارد الیاف سبزیجات شده و می تواند سبب کاهش کیفیت سبزیجات خشک شود.

با توجه به این موضوع، کنترل کیفیت آب مورد استفاده برای شستشوی سبزیجات بسیار با اهمیت می باشد. اما باید توجه داشته باشید، که فرایندهای کنترلی، پروسه های آزمایشگاهی و وقت گیر هستند. برای همین منظور نیازمند نیروی انسانی و مواد خاصی هستند. بنابراین یکی از مواردی که تاثیر گذار بر قیمت سبزی خشک می باشد، پروسه های آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت مواد مورد استفاده می باشد.

کنترل شرایط مناسب در دستگاه خشک کن

فرایند خشک کردن بسیار با اهمیت بوده و علاوه بر اینکه بر روی کیفیت سبزیجات خشک اثر گذار می باشد، همچنین بر روی ظاهر و رنگ سبزیجات هم اثر گذار است. با توجه به این موضوع استفاده از دستگاه های خشک استاندارد که دارای تنظیم گرهای دما، حرارت، سرعت باد باشند، تا حد زیادی می تواند بر روی کیفیت سبزیجات اثرگذار باشد.

استفاده از دستگاه های استاندارد به معنای دستگاه های با تکنولوژی پیشرفته تر می باشد که این به معنای خرید دستگاه ها گران تر می باشد. طبیعتا این مورد می تواند  بر روی قیمت سبزی خشک اثر گذار باشد، چرا که سبب افزایش هزینه های تمام شده می شود.

کنترل کیفیت محصولا خارج شده از دستگاه خشک کن

سبزیجات هم مانند هر ماده ای دیگری دارای انواع مختلفی می باشند. هیچگاه نمی توان در یک دسته سبزی، سبزیجاتی قرار داد که همگی  از نظر ضخامت و اندازه الیاف یکسان باشند.

با توجه به این موضوع زمانی که سبزیجات در داخل دستگاه قرار می گیرند، ممکن است برخی به دلیل داشتن الیاف نازکتر، تحت تاثیر فرایندهای خشک شدن تغییر رنگ بیشتری داده و کیفیت پایین تری نسبت به باقی سبزیجات داشته باشند. بنابراین کنترل سبزیجات خارج شده از دستگاه خشک کن بسیار مهم و حیاتی می باشد.

برای این منظور نیاز به وجود نیروی انسانی می باشد که با صرف زمان بتواند، محصولات بی کیفیت خارج شده از دستگاه خشک را از باقی محصولات جدا کند.

قیمت سبزی خشککنترل کیفیت سبزیجات خشک مطابق استانداردها

یکی از مهم ترین مراحل که البته اثر گذار بر قیمت سبزی خشک هم می باشد، کنترل کیفیت سبزیجات خشک است. اگر هر مرکزی ادعا می کند که محصولات با کیفیت ارائه می کند، باید این ادعا را با اسناد و مدارک اثبات کند. فرایندهای کنترل کیفی که فرایندهای آزمایشگاهی می باشند.

نشان دهنده میزان کیفیت محصولات هستند. طبیعتا انجام این فرایندها هزینه بر بوده و بر روی قیمت سبزیجات خشک اثرگذار خواهد بود.

قیمت سبزی خشک در فروشگاه اینترنتی سبزی خشک

فروشگاه اینترنتی گیاه مارکت یکی  از فروشگاه های معتبر ارائه فروش عمده سبزی خشک با کیفیت می باشد. با توجه به مطالبی که گفته شد، وجود کیفیتی در هر محصولی نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری برای ایجاد شرایط مناسب برای تولید محصول با کیفیت می باشد.

فروشگاه اینترنتی سبزی خشک با بهره گیری از مواد و تجهیزات پیشرفته توانسته سبزیجات خشک را با بالاترین کیفیت ارائه کند. این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در طول مدت فعالیت خود توانسته محصولات با کیفیت بالایی را ارائه کند. با وجود اینکه تولید محصولات باکیفیت هزینه بر بوده و بر بر روی هزینه نهایی محصول اثرگذار می باشد، اما فروشگاه اینترنتی سبزی خشک همواره سعی داشته که  قیمت محصولا خود را مطابق با قیمت های تعیین شده معمول ارائه کند.

کلام آخر

فاکتور کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت سبزی خشک می باشد. به طور کلی برای اینکه محصولی دارای کیفیت خوبی و مناسبی باشد، نیاز است تا مراکز تولید کننده آن همه ی شرایط لازم برای محصول را رعایت کرده و ادعا خود را برای با کیفیت بودن محصول اثبات کنند.

مراکز معتبر در این زمینه دارای آزمایشگاه های کنترل کیفی هستند که از فرایندهای آزمایشگاهی برای سنجش کیفیت محصولات استفاده می کنند. با  توجه به اینکه انجام این فرایندهای آزمایشگاهی نیازمند نیروی انسانی و همچنین مواد و ابزار مورد خاصی می باشد.

این روندها هزینه بر بوده و در نهایت سبب افزایش قیمت محصولات خواهد شد. توجه به این نکته ضروری می باشد که قیمت هایی پایین تر از حد معمول برای سبزیجات خشک هیچ همخوانی با انجام فرایندهای کیفی برای تهیه آن ها نداشته و این محصولات به هیچ وجه نمی توانند قابل اعتماد باشند.

مشاوره تلفنی