شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی رزماری خشک

رزماری خشک

گیاه رزماری یک سبزی چند ساله محسوب می شود. استفاده از رزماری خشک در آشپزی رایج است. این سبزی چند ساله دارای برگ های معطر می باشد. برگ های معطر رزماری همیشه سبز بوده و سوزنی مانند می باشند. گیاه رزماری را با نام اکلیل کوهی نیز می شناسند. سبزی خوش عطر و معطر رزماری از خانواده ی بزرگ نعناع می باشد. رزماری از یک کلمه ی انگلیسی گرفته شده است که به معنی شبنم دریا می باشد.

رزماری خشک
رزماری خشک

استفاده از رزماری خشک در آشپزی

بعد از کاشت و برداشت گیاه رزماری از برگ های معطر آن در آشپزی و طبخ برخی غذاها به ویژه گوشت استفاده می کنند. برای خوش طعم و خوش عطر شدن گوشت سوخاری از برگ های رزماری خشک استفاده می کنند.

همچنین در تهیه ی خورش قیمه از برگ های خشک شده ی رزماری استفاده می کنند. با وجود رزماری خشک عطر و طعم خورش قیمه کاملا متفاوت و استثنایی خواهد شد. استفاده از رزماری خشک در غذاهای مدیترانه ای بسیار رایج و معمول است.

همچنین برای خوش عطر و خوش طعم کردن انواع غذاهای کبابی به ویژه گوشت های کبابی شما می توانید از برگ ها یا چوب رزماری خشک استفاده کنید؛ در این صورت گوشت کباب شده عطر فوق العاده ای به دست می آورد. از طرفی می توان با برگ های خوش عطر سبزی رزماری یک دمنوش بی نظیر تهیه نمود و نوشید.

رزماری خشک
رزماری خشک

نگهداری گیاه رزماری

 علاوه بر آنچه در مورد استفاده از رزماری در تهیه و پخت انواع غذا گفتیم؛ استفاده از این گیاه به عنوان یک گیاه تزئینی در باغ ها و مزارع کاربرد زیادی دارد. همچنین گیاه رزماری را در خانه در گلدان های نسبتا بزرگ نگهداری  می کنند.

نگهداری از رزماری در منزل علاوه بر این که یک گیاه تزئینی محسوب می شود و به زیبایی منزل شما کمک می کند موجب می شود تا شما همواره از خواص و فواید این گیاه ارزشمند استفاده نمایید. به طور مثال هر زمان که اراده کنید می توانید از برگ های معطر این سبزی در آشپزی بهره برده و یا آن ها را خشک کنید.

بنابراین با داشتن یک گلدان رزماری در منزل شما همواره رزماری خشک در اختیار دارید. از اسانس به دست آمده از گیاه رزماری در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. به طور مثال در تهیه ی برخی عطرها و خوشبو کننده های بدن و یا خوشبو کننده های هوا از اسانس خوشبوی این گیاه استفاده می شود.

رزماری خشک
رزماری خشک

استفاده از انواع سبزی خشک

امروزه به دلایل متفاوت و گوناگونی استفاده از انواع سبزی ها به صورت خشک رواج بیشتری یافته است. به طوری که بسیاری از سبزی ها نظیر: جعفری، گشنیز، تره، ریحان، نعناع، پونه، آویشن، رزماری، شوید و بسیاری دیگر را خانم ها به صورت خشک تهیه نموده و مورد استفاده قرار می دهند.

در گذشته سبزی های خشک شده را خانم ها خود در منزل تهیه می کردند اما اروزه به دلیل مشغله های فراوانی که دارند این امکان برای آنها وجود ندارد. بنابراین مجبورند سبزی خشک مورد استفاده ی خود را از بیرون تهیه نمایند.

برخی کارگاه ها و شرکت هایی وجود دارند که اقدام به تهیه ی انواع سبزی خشک می کنند. حتی برخی از این شرکت ها سبزی خشک صادراتی نیز دارند. به گونه ای که محصولات با کیفیت تولید شده ی خود را به بسیاری از کشورهای همسایه صادر می کنند.

سبزی های خشک شده در این کارگاه ها توسط دستگاه های مخصوصی خشک می شود و تمام موازین و شرایط بهداشتی در این کارگاه ها رعایت می شود. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که یک محصول با کیفیت را از این کارگاه ها خریداری نموده و مصرف می کنید.

بسیاری از این کارگاه های گفته شده دارای فروش و فروشگاه های اینترنتی می باشند. به عبارت دیگر شما می توانید انواع سبزی مورد نظر خود را که در این کارگاه ها تولید می شوند را در سایت آن ها انتخاب نموده و خریداری نمایید. پس از انتخاب و خرید از جانب شما، محصولات مورد نظر را درب منزل تحویل می گیرید. با توجه به اوضاع کنونی جامعه به علت شیوع ویروس کرونا خریدهای اینترنتی بسیار مقرون به صرفه و کم خطر و ایمن هستند.

مشاوره تلفنی