شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی شنبلیله خشک

شنبلیله خشک

گیاه شنبلیله یکی از انواع گیاهان تیره ی باقلا می باشد. گیاه شنبلیله نیز در گروه گیاهان معطر قرار می گیرد. شنبلیله را می توان هم به صورت تر و تازه و هم به صورت شنبلیله خشک مورد استفاده قرار داد. گیاه شنبلیله مثل تمام خانواده ی باقلا در ریشه ی خود دارای باکتری هایی است که می توانند ازت را تثبیت نمایند.

چنین گیاهانی هم به تقویت خاک مزرعه کمک می کنند و هم توانایی همزیستی با باکتری های تثبیت کننده ی ازت را دارند. بنابراین کاشت و پرورش گیاه شنبلیله می تواند به غنای هر چه بیشتر خاک مزرعه کمک نماید. گیاه شنبلیله از جمله ی گیاهان بومی ایران می باشد. این گیاه در بسیاری از استان های کشور می روید.

شنبلیله خشک
شنبلیله خشک

شنبلیله خشک و آشپزی

همچنین این گیاه را گاها به صورت سبزی خوراکی خام نیز مصرف می کنند. از گیاه شنبلیله در تهیه و پخت بسیاری از خوراکها و غذاهای مختلف مثل قورمه سبزی استفاده می کنند. اما به طور کلی بیشترین استفاده از شنبلیله خشک در غذاهایی مانند قورمه سبزی، انواع دلمه ها، انواع کوفته ها و انواع کوکوها می باشد.

در سبزی مورد نیاز برای تهیه ی هر یک از غذاهای گفته شده در بالا از سبزی خوش عطر و خوش طعم شنبلیله نیز استفاده می کنند. گیاه شنبلیله علاوه بر استفاده به صورت تازه در غذاهای گفته شده به صورت شنبلیله خشک نیز در این غذاها استفاده می کنند.

اما می توان چنین گفت که استفاده از شنبلیله خشک در پخت و طبخ غذاهای گفته شده نه تنها اشکالی ندارد بلکه طعم و مزه ی آن نیز هیچ تفاوتی با سبزی های تازه ندارد. در گذشته خانم ها برای خشک کردن سبزی پر خاصیت شنبلیله آن را پس از شستن در آفتاب پهن می کردند تا خشک شوند و یا این که سبزی های شسته شده ی شنبلیله را در دسته های کوچک از سقف آویزان می نمودند تا به تدریج در خنکای اتاق و به علت تبادل هوا خشک شوند. اما امروزه به علت مشغله های فراوانی که یک مادر در خانواده دارد نمی تواند مانند مادران در گذشته تمام نیازهای منزل را به تنهایی و آن هم در منزل برطرف نماید.

شنبلیله خشک
شنبلیله خشک

تهیه شنبلیله خشک

همچنین امروزه به علت تخصصی شدن بسیاری از مشاغل نظیر خدمات مربوط به تولید مواد خوراکی و غذایی مورد نیاز خانواده ها کارگاه ها و شرکت های بسیاری تاسیس شده اند که اقدام به تهیه، شستن و خشک کردن انواع سبزی های مورد نیاز خانم ها می کنند. البته این کارگاه های تولید کننده ی مواد غذایی تولیدات خود را در محیط و شرایطی کاملا بهداشتی و پاکیزه تولید و بسته بندی می کنند و در پایان به بازار مصرف عرضه می نمایند.

این کارگاه ها سبزی ها را در دستگاه های مخصوصی که مناسب خشک کردن سبزی می باشند  در محیطی بهداشتی و با دمای نزدیک به ۴۰ درجه ی سانتی گراد خشک می کنند. همچنین این شرکت ها محصولات تولیدی خود را در بسته بندی های متفاوت به طور مثال در بسته های ۲۰۰ گرمی یا ۵۰۰ گرمی و یا اندازه های دیگری تولید کرده و روانه ی بازار مصرف می کنند.

همچنین این شرکت های تولید کننده ی انواع سبزی خشک و نیز شنبلیله خشک محصولات تولید شده ی خود را در فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر توزیع می کنند. بنابراین شما به راحتی می توانید انواع سبزی خشک مورد نظرتان را از این فروشگاه ها تهیه نمایید. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که این شرکت های تولیدی برای فروش محصولات خود تنها به فروشگاه های سطح شهر و توزیع آن ها به روشی که در بالا گفتیم اکتفا نمی کنند. این شرکت های تولید کننده ی انواع سبزی و شنبلیله خشک پس از بسته بندی انواع سبزی ها آن ها را در فروشگاه های اینترنتی وابسته به شرکت خود برای فروش عرضه می کنند.

بنابراین شما می توانید سبزی خشک مورد نظر خود را در فروشگاه های اینترنتی و بدون حضور در سطح شهر خریداری نمایید. با توجه به اوضاع کنونی جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا استفاده از چنین روش خریدی می تواند بسیار کمک کننده و بی خطر تلقی شود.

مشاوره تلفنی