شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی مرزه خشک

مرزه خشک

مرزه یک گیاه علفی خوش عطر و خوش طعم می باشد. سبزی مرزه جز گیاهان یک ساله می باشد. گیاه مرزه در گروه گیاهان معطر قرار دارد. تمام قسمت های گیاه مرزه معطر می باشند. گیاه مرزه را به دو صورت تر و تازه و هم به صورت مرزه خشک استفاده می کنند.

همچنین گیاه مرزه را به عنوان سبزی و به صورت خام نیز مصرف می کنند. گیاه مرزه در اروپا و آسیا به صورت کاملا خودرو رشد می کند. اما امروزه در تمام نقاط دنیا که شرایط مناسب برای کشت و پرورش این گیاه را داشته باشند می تواند روییده شود.

مرزه خشک
مرزه خشک

مرزه و آشپزی

مرزه خشک را در بسیاری از غذاهایی که طبخ می شود به عنوان چاشنی می توان استفاده نمود. به طور مثال در آبگوشت به عنوان چاشنی استفاده می شود. علاوه بر آن چه گفتیم از مرزه در انواع دلمه ها و کوکو و کوفته ها نیز استفاده می شود. در واقع مرزه را در سبزی که در این غذاها استفاده می شود می توان یافت. وجود مرزه موجب خوش عطر و خوش طعم شدن دلمه ها و نیز کوفته ها می شود.

مرزه خشک
مرزه خشک

مرزه و استفاده ی دارویی

مرزه خشک دارای یک سری خواص و فواید طبی و دارویی هم می باشد. برای انواع استفاده های دارویی و درمانی عمدتا از سرشاخه های این گیاه استفاده می کنند. مرزه خشک دارای اسانسی می باشد که خواص دارویی و درمانی هم دارد. اسانسی که از گیاه خوش عطر مرزه به دست می آید دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین سی می باشد. اسانس تولیده شده از گیاه مرزه برای درمان و یا بهبود بسیاری از بیماری های مربوط به دستگاه گوارش مفید و موثر می باشد.

همچنین دمنوش تهیه شده از این نوع مرزه می تواند در درمان و یا بهبود برخی بیماری های التهابی مخصوصا انواع روماتیسم ها موثر باشد. از طرفی می توان با سرشاخه های تازه ی مرزه و یا با مرزه خشک ضماد تهیه کرد و به عنوان مرهم برای دردهای ناشی از روماتیسم استفاده نمود.

گیاه مرزه انرژی زا می باشد همچنین فرایند هضم غذا را در دستگاه گوارش تسهیل کرده و موجب تقویت معده می باشد. از طرفی گیاه مرزه ادرار آور است و برای رفع نفخ شکم بسیار کاربرد داشته و مفید و موثر می باشد.

مرزه خشک
مرزه خشک

مرزه خشک

سبزی مرزه از دیرباز توسط بانوان تهیه و خشک می شده است. دلیل این کار این بوده تا در تمام مدت سال از خواص این سبزی معطر بتوانند استفاده نمایند. در گذشته ها بانوان بعد از پاک کردن و شستن انواع سبزی ها و نیز مرزه آن ها را در دسته های کوچک از سقف آویزان می کردند. تا به تدریج و در طول زمان در خنکای اتاق خشک شوند. اما گاهی اوقات هم از روش گفته شده استفاده نمی کردند بلکه گیاهان شسته شده را روی سینی های بزرگ یا پارچه های تمیز در آفتاب پهن می کردند. تا در اثر نور آفتاب سریعتر از روش قبلی خشک شوند.

امروزه خانم ها با توجه به مشغله های فراوانی که دارند خیلی زمان لازم برای رسیدن به چنین اموری را ندارند. بنابراین مجبورند مرزه خشک و سایر سبزی های خشک مورد نیاز خود را از بازار تهیه نمایند. با توجه به بالا بودن تقاضا و نیاز زیادی که خانواده ها برای تامین برخی مواد خوراکی مورد نیاز خود دارند

بسیاری کارگاه ها و شرکت هایی تاسیس شده که انواع سبزی ها همچنین این نوع مرزه را تهیه کرده و در بسته بندی های زیبا روانه ی بازار مصرف می کنند. این کارگاه های مذکور انواع سبزی را تهیه کرده و پس از پاک کردن و شستن در یک محیط کاملا بهداشتی و پاکیزه در دستگاه های مخصوصی که برای خشک کردن انواع سبزی ها استفاده می شود آنها را خشک می کنند.

مرزه خشک و سایر سبزی خشک هایی که توسط این قبیل کارگاه ها تولید می شود.

در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر توزیع می شود. از طرفی بسیاری از این کارگاه های تولیدی اقدام به فروش اینترنتی مرزه خشک می کنند. شما می توانید برای خرید مرزه خشک مورد نیاز خود را در بسته های متفاوت ۵۰۰ گرمی و غیره تهیه نمایید و در خصوص پاکیزه و سالم بودن آن ها نیز آسوده خاطر باشید.

مشاوره تلفنی