شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی نعناع خشک

نعناع خشک

آشنایی با سبزی بی نظیر نعناع

نعناع یکی از سبزی های پرخاصیت و پر فایده می باشد. سبزی نعناع از دیرباز چه به صورت  تر و تازه و چه به صورت نعناع خشک توسط بسیاری از خانواده های ایرانی مصرف می شده است. گیاه نعناع در گروه سبزی های خوراکی جای می گیرد.

سبزی یک نعناع یک سبزی آرام بخش میباشد خوردن سبزی این گیاه به صورت خام و یا تهیه ی دمنوش از نعناع خشک موجب بروز حس آرامش در شما خواهد شد. خواص گیاه نعناع بسیار شبیه خواص موجود در گیاه پونه است.

از طرفی خواص موجود در اسانس به دست آمده از گیاه نعناع بسیار شبیه به اسانس گیاه پونه می باشد. تفاوت بزرگ در این دو گیاه این است که عطر و رایحه ی گیاه پونه خیلی غلیظ تر و تندتر از عطر و رایحه ی گیاه نعناع می باشد.

بنابر آنچه گفتیم آن دسته از افرادی که علاقه ای به عطر و رایحه ی تند سبزی پونه ندارند می توانند برای بهره مند شدن از خواص سبزی پونه از سبزی نعناع به عنوان یک جایگزین فوق العاده که تمام خواص سبزی پونه را دارد استفاده نمایند.

نعناع خشک
نعناع خشک

استفاده از نعناع خشک در آشپزی

از نعناع خشک در تهیه ی بسیاری از غذاها  و خوراک ها استفاده می کنند. به طور مثال در تهیه ی آش رشته و کشک بادمجان و بسیاری غذاهای دیگر از سبزی نعناع خشک استفاده می کنند. این سبزی علاوه بر خواص فراوانی که دارد، غذاهای گفته شده را خوش طعم و خوش عطر می کند.

همچنین ایرانیان از گذشته با سبزی نعناع برخی نوشیدنی ها را تهیه می کردند. به طور مثال برگهای خوش عطر سبزی نعناع را در آب جوش روی حرارت قرار می دهند و از آن دمنوش نعناع را تهیه می کنند.

نوشیدن دمنوش نعناع برای ایجاد حس آرامش و نیز برای درمان برخی بیماری های مربوط به سیستم گوارشی بسیار کارآمد می باشد. به طور کلی می توان چنین گفت که نعناع یک سبزی محبوب و پرطرفدار در تهیه ی برخی غذاها و نوشیدنی ها می باشد.

نعناع خشک
نعناع خشک

برخی خواص دارویی نعناع خشک

علاوه بر استفاده های خوراکی که در بالا برای سبزی خوش عطر و خوش طعم نعناع ذکر کردیم حالا می توانیم به برخی از خواص دارویی و درمانی این گیاه بی نظیر نیز اشاره کنیم. سبزی نعناع یک منبع غنی از ویتامین آ می باشد.

وجود ویتامین آ به مقدار کافی در بدن به سلامت قوه ی بینایی کمک شایانی می کند. از طرفی در سبزی نعناع مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد. آنتی اکسیدان ها از سرطانی شدن بسیاری از سلول های بدن جلوگیری به عمل می آورند.

بنابراین خوردن سبزی پر فایده ی نعناع می تواند به بدن شما برای مقابله ی هر چه بیشتر با سرطان کمک نماید. نوشیدن دمنوش نعناع یا خوردن سبزی خام نعناع و یا حتی استفاده از نعناع خشک در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند تا به بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مثل نفخ معده، درد معده و نفخ روده و غیره مبتلا نشوید و یا اگر مبتلا هستید به بهبود علایم این قبیل بیماری ها می تواند کمک بسیاری نماید. همچنین خوردن نعناع به رفع سو هاضمه بسیار کمک می کند.

برای برطرف شدن این بیماری بهتر است شما از روغن گیاه نعناع استفاده کنید. طبق نتایج بدست آمده از بسیاری از تحقیقات علمی خوردن روغن یا اسانس به دست آمده از گیاه نعناع همراه با هر وعده ی غذایی می تواند کمک کند تا شما خیلی کم دچار سو هاضمه شوید و یا حتی علائم بروز این بیماری را به طور کامل محو نماید.

از طرفی چون نعناع یک گیاه با طبع گرم می باشد برخی افراد معتقدند که بوییدن رایحه ی نعناع می تواند برای مغز و بهبود عملکرد مغزی بسیار موثر و مفید باشد. هم چنین استفاده از نعناع خشک و یا برگ های تازه ی نعناع می تواند به بهبود درد سینه که ناشی از شیردهی می باشد کمک قابل توجهی نماید.

همچنین به دلیل این که سبزی نعناع دارای یک سری مواد ضد عفونی کننده در ترکیب خود می باشد بنابراین برای درمان بیماری های عفونی نظیر سرماخوردگی های ویروسی می تواند بسیار موثر عمل نماید. علاوه بر آن چه گفتیم جویدن برگ های نعناع موجب خوشبو شدن دهان می شود.

مشاوره تلفنی