شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

زعفران اصل را اینگونه بشناسید

زعفران سوپر نگین پرسی

زعفران با عطر دل انگیز و نشاط آور خود، همچون رنگ طلایی رشته هایش به عنوان گرانبها ترین ادویه جهان شناخته می شود. محبوبیت زعفران در جهان به حدی است که در نقاط مختلفی از جهان مورد استفاده قرار می گیرد. تا با عطر و رنگ خود طعم و مزه ای خاص به مهارت آشپزان بخشد، تهیه زعفران مرغوب و خالص نیازمند تجربه و اعتماد به برندهای معتبر در بازار است، اما هر اعتمادی می بایست با یک شناخت صورت پذیرد. تا خرید شما تبدیل به یک تجربه لذت بخش باشد. قصد داریم ضمن معرفی انواع زعفران در بازار به معرفی مرغوب ترین آن تحت عنوان زعفران سوپر نگین پرسی بپردازیم.

زعفران سوپر نگین پرسی
زعفران سوپر نگین پرسی

انواع زعفران موجود در بازار:

اینکه شما از انواع زعفران شناخت داشته باشید. به شما کمک می کند تا متناسب با نیاز خود خریدی هوشمندانه داشته باشید. گران بودن زعفران دلیلی بر مرغوبیت آن نیست، جالب است بدانید. زعفران مرغوب عاری از هرگونه بخش های زرد و یا سفید رنگ که به آن خامه می گویند. شناخته می شود. زعفران سوپر نگین پرسی که مرغوبترین زعفران فرآوری شده در بازار است. فرآوری شده از تاج های رشته های سرخ رنگ کلاله زعفران بدست می آید. رشته های زعفران نگینی داری ضخامت بیشتری از انواع دیگر زعفران همچون سرگل و پوشال است.

ویژگی زعفران سوپر نگین پرسی چیست؟

رشته های زعفران سوپر نگین پرسی از هم تفکیک شده هستند. و این یعنی که دارای شاخک های انحرافی همچون پوشال نمی باشد. زعفران سوپر نگین پرسی فاقد هرگونه ناخالصی زرد و سفید رنگ و به رنگ خالص سرخ و یک دست است. درشت بودن ضخامت رشته های زعفران نگین از دیگر نمونه ها زعفران یک نشانه بارز است. که باعث می شود به خوبی تفکیک شود و بدون شکستگی و پیچ خوردگی، بسته بندی و آماده عرضه به بازار شود.

زعفران سوپر نگین پرسی
زعفران سوپر نگین پرسی

به چه علت زعفران نگین صادراتی گرانبها ترین زعفران است؟

زعفران گیاهی حساس به تغییرات دمایی و آبیاری است که برای رسیدن به مرحله برداشت محصول، یک کشاورز می بایست تمام تجربه و علم خود را بکارگیرد که این فرآیند با صرف زمان و هزینه مالی به همراه است، باید توجه داشت که مرحله برداشت زعفران سهم بسزایی در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.

جالب است بدانید برداشت زعفران از اوایل آبان ماه و در برخی مناطق کشت از اوایل آذر ماه آغاز می شود. برداشت زعفران از زمان رویت گل های بنفش رنگ در مزرعه توسط نیروی انسانی اغلب در زمان قبل از طلوع آفتاب صورت می پذیرد.

علت بکارگیری نیروی انسانی در برداشت زعفران به دلیل حساسیت و ظرافت فرآیند برداشت زعفران به منظور حفظ کیفیت رشته های کلاله این گل است، پس از مرحله برداشت گل زعفران مرحله پر کردن و یا جدا کردن رشته های کلاله زعفران است که این عمل می بایست با سرعت عمل همراه باشد تا از کیفیت زعفران کاسته نشود و آخرین مرحله از برداشت زعفران، بسته به این دارد که رشته های کلاله بدست آمده اگر صاف و بدون شکستگی و دارای ضخامت مطلوب باشد واحد های فرآوری محصول صادراتی با بکارگیری نیروی انسانی و با رعایت کلیه موازین بهداشتی نسبت به حذف بخش های سفید و زرد رنگ رشته های خامه زعفران اقدام نموده تا محصولی با کیفیت عرضه در بازارهای جهانی تحت عنوان زعفران نگین صادراتی فرآوری شود.

کلاله زعفران فراوری نشده

چرا برخی زعفران های موجود در بازار با لقب پرسی عرضه می شوند؟

رشته های زعفران که در ابتدای فصل پاییز برداشت می شود پس از رشته شدن در سیر مراحل گردگیری و خشک شدن، توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و کاملا بهداشتی تحت پرس قرار می گیرد تا رشته های آن به صورت تخت شده مسطح گردد که این عمل ضمن جلوگیری از کدر شدن رنگ رشته های کلاله برداشت شده باعث افزایش مرغوبیت در رنگ دهی و عطر زعفران می گردد، که این محصول با نام  زعفران سوپر نگین پرسی در بازار عرضه می گردد.

راه های شناخت زعفران اصل از تقلبی:

مراقب سودجویان باشید آنها با  خریدن الیاف ذرت و یا پوشال سفید رنگ زعفران، آن را با رنگ های مصنوعی رنگ کرده و به عنوان زعفران با کیفیت در بازار با برندهای نامعتبر عرضه می کنند. همواره توجه داشته باشید خرید از برندهای شناخته شده نزد فروشندگان معتبر ضامن خرید هوشمندانه است ولی لازم است راه های شناخت زعفران اصل از تقلبی را بدانیم که طی یک روش ساده می بایست مقداری از زعفران را بین کاغذ کاهی (کاغذ روزنامه) بگذاریم و کمی فشار دهیم نباید لکه چربی باقی بگذارد. اگر چنین باشد به احتمال قوی آن زعفران توسط رنگ های مصنوعی رنگ شده و تقلبی است.

مشاوره تلفنی