شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

شوید خشک صادراتی و برخی خواص آن

شوید خشک صادراتی

تولید شوید خشک صادراتی در کشور ما امروزه رونق یافته است. یکی از انواع خوب شوید، شوید پفکی است که طرفداران زیادی هم دارد. کشور ما در تولید شوید پفکی و شوید خشک صادراتی تقریبا جز کشورهای طراز اول محسوب می شود؛ علت این امر این است که با توجه به سنت ما در پخت برخی غذاها از شوید استفاده می کنیم. به همین دلیل و به علت سنت هایی که در خوراک و پخت و پز ما وجود دارد کشاورزان ما در تولید شوید دارای تجارب خوب و بسیاری شده اند. از طرفی این سبزی پر خاصیت در طب سنتی ما نیز جایگاه ویژه ای دارد.

امروزه به دلیل سبک زندگی متفاوت از گذشته، بانوان خیلی وقت انجام دادن کارهایی نظیر خشک کردن سبزی را ندارند. بنابراین برخی بانوان ترجیح می دهند از شوید خشک بسته بندی شده استفاده نمایند. امروزه بسیاری از کارگاه ها هستند که فعالیت اصلی آن ها تهیه و تولید بسته های سبزی خشک از جمله شوید خشک می باشند. کیفیت محصولات تولیدی این کارگاه ها به حدی است که آن ها را صادر می کنند. بنابراین کیفیت شوید این کارگاه ها به گونه ای است که شوید خشک صادراتی نیز تولید و بسته بندی می کنند. در زیر به توضیح و تشریح گیاه شوید می پردازیم.

شوید خشک صادراتی
شوید خشک صادراتی

معرفی گیاه شوید

گیاه شوید با سه نام شناخته می شود. این سه نام عبارتند از: شوید، شود و شبت. گیاه شوید در گروه گیاهان علفی یک ساله یا دو ساله جای می گیرد. گیاه شوید گونه ی بومی کشورهای موجود در جنوب غرب آسیا می باشد.

البته برخی اسناد تاریخی نشان می دهند که مبدا اولیه ی این گیاه سه کشور ایران، مصر و هندوستان بوده اند. البته امروزه این گیاه را تقریبا در همه ی جای دنیا می توان کاشت و یافت. این گیاه دارای برگ و میوه می باشد. میوه ی گیاه شوید بسیار ریز و بیضی است. اندازه ی میوه ی این گیاه تقریبا در حدود چهار الی پنج میلی متر می باشد. رنگ میوه ی گیاه شوید قهوه ای و زرد می باشد.

گیاه شوید

شوید خشک صادراتی
شوید خشک صادراتی

خواص درمانی گیاه شوید

گیاه شوید و تخم این گیاه دارای خواص درمانی و دارویی بسیاری می باشند. برخی خواص دارویی و درمانی تخم شوید به قرار زیر می باشند. درمان تشنج، رفع درد، بهبود باد شکم، تقویت دستگاه گوارش به ویژه معده، بهبود بیماری های التهابی مثل روماتیسم و بسیاری موارد دیگر.

همچنین خوردن این گیاه به کاهش اشتها کمک می کند در نتیجه موجب لاغری می گردد. برای درمان بیماری های مربوط به دستگاه گوارش نظیر اسهال، حالت تهوع، استفراغ و غیره بهترین درمان ی تواند خوردن گیاه شوید است. برای درمان بیماری های گفته شده در بالا گیاه شوید را می توان به صورت خام، پخته شده و یا حتی دمنوش میل نمود.

مواد مغذی موجود در شوید

شوید جز مواد غذایی است که سرشار از مواد مغذی و پر فایده می باشد. بنابراین خوردن این سبزی فوق العاده به همه ی افراد و همه ی سنین توصیه می شود. شوید دارای مواد مغذی از قبیل کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، انواع ویتامین ها نظیر ویتامین آ و برخی ویتامین های گروه بی مثل بی یک، بی دو و بی سه.

همچنین این سبزی فوق العاه اسید فولیک هم دارد. حدود سی و هشت درصد از این سبزی پر خاصیت اسید فولیک است. ویتامین سی، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و بسیاری مواد مغذی دیگر در این گیاه فوق العاده وجود دارد.

شوید خشک صادراتی

در میان ایرانیان و بسیاری دیگر از ملت های آسیا و اروپا از دیرباز بانوان در آشپزی خود از گیاه شوید، چه به صورت خشک و چه به صورت تازه استفاده می کرده اند. استفاده از گیاه شوید به صورت خشک قدمت زیادی دارد. یکی از انواع شوید خشک صادراتی، شوید پفکی است.

بهترین روش برای این که بتوان انواع سبزی ها را همیشه در دسترس داشت و با آن ها آشپزی کرد این است که آن ها را خشک کرده و در طول سال، در غذاهای مختلف از آن ها استفاده نمود. شوید پفکی خشک شده از لحاظ خاصیت و مواد مغذی هیچ تفاوتی با شوید تر و تازه ندارد.

این گیاه در انواع غذاها به عنوان چاشنی یا به عنوان یک بخش از غذا مورد استفاده قرار می گیرد. برخی غذاهای سنتی و پرطرفدار در میان اقوام مختلف ایرانی با گیاه شوید پخته می شوند. به طور مثال در گیلان خوراک خوش طعم و پر طرفدار باقلا قاتق را با گیاه شوید می پزند و میل می کنند.

مشاوره تلفنی