شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

مصرف جعفری خشک

جعفری خشک

گیاه جعفری در گروه گیاهان علفی قرار می گیرد. گیاه جعفری را به دو صورت جعفری خشک و جعفری تازه استفاده می کنند. جعفری خشک به دلیل عطر و طعم خوبی که دارد در انواع غذاها، خوراک ها، سوپ ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه جعفری دارای خواص و فواید بسیاری هم می باشد.

همچنین گیاه جعفری دارای مواد مغذی و معدنی فراوانی است. برخی از این مواد مغذی عبارتند از: انواع ویتامین ها مثل ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین کا و برخی ویتامین های دیگر.

علاوه بر ویتامین هایی که گفتیم سبزی خوش عطر جعفری دارای مقدار زیادی اسید فولیک است. همه ی ما به خوبی بر فواید اسید فولیک آگاهی داریم. سبزی خوش عطر و پر فایده ی جعفری دارای دو ماده ی مهم و حیاتی است. وجود این دو ماده ی مهم و حیاتی سبب شده است تا بر ارزش غذایی این سبزی فوق العاده بیش از پیش افزوده شود. این دو ماده عبارتند از: فلاونوئیدها و روغن های فرار.

جعفری خشک
جعفری خشک

اسانس های سبزی جعفری

این جا به تشریح و توضیح مختصری از روغن های فرار می پردازیم. روغن های فرار را با نام اسانس های گیاهی نیز می شناسند. وقتی از اسانس های گیاهی به صورت تغلیظ شده استفاده می کنند مواد مغذی موجود در آن گیاه چند برابر می شود.

همین امر موجب می شود تا خواص درمانی گیاه مورد نظر بسیار زیاد شده و افزایش یابد. برخی مطالعات در ارتباط با اسانس های گیاهی موجود در سبزی جعفری نشان می دهد که این اسانس ها از تشکیل بعضی از تومورها در در بدن جلوگیری به عمل می آورند. به طور خاص اسانس های موجود در سبزی جعفری باعث عدم رشد تومورهای ریه می شوند.

یکی دیگر از خواص شگفت آور این اسانس های گیاهی که در سبزی جعفری وجود دارند جلوگیری از تاثیر سو و منفی مواد سرطان زای موجود در دود سیگار و قلیان بر ریه و دستگاه تنفس انسان می باشد. در واقع می توان چنین گفت که اسانس های موجود در سبزی جعفری اثر های سو مواد سرطان زای موجود در دود سیگار را خنثی می کنند.

جعفری خشک
جعفری خشک

مواد مغذی موجود در سبزی جعفری

مواد مغذی موجود در سبزی پرخاصیت و پر فایده ی جعفری عبارتند از: کربوهیدرات ها، چربی، قند، پروتئین، انواع ویتامین ها و انواع مواد معدنی. به طور کلی می توان چنین بیان کرد که در هر ۱۰۰ گرم جعفری خشک حدود شش گرم کربوهیدرات وجود دارد.

همچنین در هر صد گرم جعفری خشک تقریبا سه گرم پروتئین وجود دارد. برخی ویتامین هایی که در جعفری خشک و کلا در سبزی جعفر وجود دارند عبارتند از انواع ویتامین های گروه بی مثل ویتامین بی یک، ویتامین بی دو، ویتامین بی سه، ویتامین بی پنج، ویتامین بی شش، ویتامین بی نه که همان اسید فولیک است؛

و ویتامین های سی و کا. برخی مواد معدنی و مهمی که در جعفری خشک می توان یافت عبارتند از: آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و بسیاری دیگر. میزان آهن موجود در جعفری خشک شگفت آور است. حدود پنجاه درصد این سبزی فوق العاده را آهن تشکیل می دهد. همچنین جعفری خشک منبع بسیار مناسبی برای مادهی معدنی و کمیاب منیزیم برای بدن می باشد زیرا چهارده درصد این سبزی پر فایده را منیزیم تشکیل داده است.

جعفری خشک
جعفری خشک

جعفری خشک در آشپزی

سبزی جعفری از دیرباز به واسطه ی عطر و طعم خاصی که داشته مورد استفاده ی همه ی افراد برای آشپزی ها قرار گرفته است. همچنین به واسطه ی خاصیت و مواد مغذی فراوانی که دارد همیشه در انواع رژیم های غذایی، چه رژیم غذایی بزرگسالان و چه در رژیم غذایی کودکان و خردسالان جایگاه ویژه ای دارد.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا جعفری خشک را در سوپ بسیار استفاده می کنند. به ویژه اگر شخصی به سرماخوردگی مبتلا شده باشد این سبزی مفید به واسطه ی طبع گرمی که دارد و نیز مواد مغذی که در آن وجود دارد یک داروی خوراکی فوق العاده محسوب می شود.

امروزه به دلیل مشغله های فراوانی که وجود دارد و نیز به دلیل شاغل بودن بسیاری از بانوان تهیه ی جعفری خشک مثل سابق در منزل و توسط مادر خانواده صورت نمی گیرد.

به همین دلیل برای راحتی استفاده و بهره مند شدن از خواص بسیار و ارزشمند این سبزی بی نظیر برخی شرکت ها و کارگاه ها هستند که که اقدام به تهیه و بسته بندی جعفری خشک با بهترین کیفیت می کنند و شما به راحتی می توانید این سبزی بی نظیر را از طریق آدرس سایت این کارگاه ها تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مشاوره تلفنی