شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

استانداردهای بهداشتی زعفران نگین صادراتی

زعفران نگین صادراتی

زعفران نگین صادراتی محصولی است فرآوری شده از کلاله های سرخ زعفران ایرانی که به عنوان گرانبها ترین ادویه جهان شناخته می شود. امروزه برخی از کشورهای جهان به ارزش این گیاه پی برده و به جمع صادرکنندگان این محصول پیوسته اند.

رقابت در جذب بازار های بین المللی زعفران می طلبد که تکنیک های جدید بازاریابی را بررسی و از تمامی آیتم های موفقیت در بازار کشور هدف بکارگیری کنیم. یک اصل موفقیت در بازاریابی و معرفی محصول توجه به کیفیت بسته بندی کالای عرضه شده است. بسته بندی جذاب یک پتانسیل قوی برای معرفی یک محصول است. ما قصد داریم به بررسی قوانین بسته بندی در امر صادرات این محصول ارزشمند بپردازیم.

زعفران نگین صادراتی
زعفران نگین صادراتی

الزامات تهیه یک بسته بندی برای زعفران نگین صادراتی:

این محصول به دلیل گرانبها بودن هرگز به صورت عمده در بازار به فروش نمی رسید. این ادویه از برداشت کلاله های سرخ زعفران و به صورت رشته ایی جمع آوری، خشک شده. و بسته بندی  می شود. زعفران نگین صادراتی برای راهیابی به بازار کشورهای جهان می بایست از آیتم های بهداشتی کنترل بر مواد خوراکی و آشامیدنی آن کشور پیروی کند. در آزمایشگاه های کنترل کیفیت برابر استانداردهای داخلی و بین المللی زعفران نگین صادراتی را تجزیه و تحلیل می کنند. تا اطمینان حاصل شود که عاری از هرگونه افزودنی و مواد شیمیایی خطرناک است.

استاندارد های لازم برای زعفران نگین صادراتی:

مطابق قوانین سال ۱۹۹۴ سازمان بین المللی استاندارد، رشته های زعفران باید از استانداردهای ویژه مواد خوراکی و آشامیدنی برخوردار باشند. قبل از آغاز صادرات ویژگی های زعفران نگین صادراتی از لحاظ آیتم های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، قارچی مورد بررسی قرار می گیرد. و میزان گرد و غبار زعفران نباید بیش از ۱ درصد باشد. آیتم های بررسی کیفیت زعفران در هنگام ورود به کشور مقصد برابر استاندارد بین المللی ایمنی غذا ISO 3632 و استاندارد FSSC HACCP است.

زعفران نگین صادراتی
زعفران نگین صادراتی

کنترل کیفیت قبل از صادرات:

کنترل کیفیت زعفران نگین صادراتی می بایست در کشور مبدا با توجه به معیارهای بین المللی صورت پذیرد. پیروی از این قوانین تعیین کننده انطباق با سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است. بسیاری از این استانداردهای تجزیه و تحلیل کیفیت برای پاسخگویی به تقاضای مشتری. و ارائه محصولات با کیفیت بالا کدگذاری شده اند. تحقیقات مختلفی در زمان های مختلف برای بررسی کیفیت زعفران انجام می شود. تجزیه و تحلیل کیفیت زعفران خشک شامل زعفران پودر شده و دسته ای است. و به زعفران عرضه شده در بازار که برابر این استانداردها بررسی شده است می توان اعتماد کرد. استانداردهای ارائه شده توسط سازمان های کنترل کیفیت به منظور حمایت از حقوق جهانی مصرف کنندگان با تجزیه و تحلیل کیفیت زعفران است.

آزمایش های سنجش بهداشتی بودن زعفران قبل از ورود به هر کشور

اقدامات ایران در کسب اعتماد بازارهای جهانی:

ایران با تولید و بسته بندی زعفران نگین صادراتی از دیرباز تاکنون اقدام به عرضه این محصول با کیفیت به بازارهای جهانی نموده است. صادرات سالانه به ارزش مالی ۵۸۷ میلیون دلار از زعفران تولید شده در داخل کشور باعث کسب سهم دو درصدی از صادرات کل کشور به این ادویه گرانبها شده است. حضور کشورهای رقیب در تجارت زعفران می طلبد که تجار ایرانی نسبت به شناختن دقیق بازار هدف که قصد صادرات محصول خود را دارند نمایند.

صادر کننده موفق باید یک تحقیق بسیار عمیق در مورد بازار جدید انجام دهد. و معیارهای فرهنگ، منطقه جغرافیایی، زبان و ارز  آن کشور را بداند. برای کسب اعتماد بازار کشور هدف صادراتی می بایست. از استانداردهای کیفیت زعفران نگین صادراتی برابر الزامات و گواهینامه ها بهداشتی مواد خوراکی و آشامیدنی آن کشور آشنایت داشت. و در گام دوم با انتخاب یک بسته بندی جذاب و رعایت موارد تبلیغاتی یک معیار موفقیت محسوب می شود. همواره به یاد داشته باشید که بسته بندی حکم ویترین شما را برای عرضه کالای صادراتی است.

قبل از صادرات زعفران چه آیتم هایی می بایست در بازار هدف مورد بررسی قرار گیرد:

کسب مشاوره از سوی شرکت های فعال در بازار کشور مورد نظر برای عرضه زعفران نگین صادراتی که آشنایی به امور خدمات بانکی و ترخیص کالا از گمرک را دارد. یک راهکار مناسب و با خطر ضرر مالی کمتر است شما با این روش به صورت غیر مستقیم خود را درگیر منابع انسانی و آموزش یا خدمات بازاریابی در کشور هدف نمی کنید. اگر به هر نوع این خدمات مالیاتی، گمرکی و بانکی نیاز دارید. با کمک یک شرکت موفق در امور واردات در کشور هدف و عقد قرارداد همکاری نسبت به اخذ مشاوره از متخصصان واجد شرایط آن می نمایید.

مشاوره تلفنی