شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیحاتی در مورد نعناع برگ خشک

نعناع برگ خشک

گیاه نعناع

نعنا یا نعناع در گروه گیاهان دو لپه ای و علفی قرار می گیرد. این گیاه زیر مجموعه ی تیره ی نعناعیان می باشد. نعناع برگ خشک از گیاه نعناعی به دست می آید که حتی به طور وحشی در بسیاری از نقاط کشورمان رشد می کند. همچنین نعناع در گروه سبزی های خوراکی هم جای دارد.

علاوه بر آن چه گفتیم استفاده از نعناع برگ خشک نیز در بسیاری از سالادها و خوراک ها رایج و معمول می باشد. در میان اعضای گیاه نعناع که  از سوی بسیاری افراد مورد استفاده قرار می گیرند نعناع برگ خشک استفاده ی بیشتری دارد.

نعناع از نظر ظاهری شباهت زیادی به گیاه پونه دارد. اما یکی از تفاوت های اساسی گیاه نعناع و گیاه پونه تفاوت در نوع اسانس های موجود در این دو نوع گیاه می باشد. می توان در این باره چنین گفت که اسانس های موجود در گیاه نعناع بسیار ملایم تر از گیاه پونه می باشد.

بنابراین افرادی که به عطر و رایحه ی تند و غلیظ سبزی پونه حساس بوده و آن را دوست ندارند می توانند نعناع برگ خشک را در آشپزی خود جایگزین سبزی پونه نمایند. نعناع برگ خشک را همچنین می توان به عنوان چاشنی و یک ادویه ی خوش عطر و خوش طعم به بسیاری از غذاها، سوپ ها و سالادها اضافه نمود. نعناع برگ خشک دارای طبع گرم می باشد و همچنین عطر ملایمی دارد که به همین دلیل از آن در تهیه ی انواع ژله، نوشیدنی و شربت استفاده می کنند.

نعناع برگ خشک
نعناع برگ خشک

برخی کاربردهای نعناع

علاوه بر انواع استفاده ی خوراکی که از نعناع برگ خشک می توان داشت این سبزی را می توان به دلیل داشتن خواص و فواید بسیاری که دارد به عنوان دارو نیز استفاده نمود. یکی از کاربردهای دارویی نعناع در درمان بیماری های دستگاه گوارش بخصوص معده می باشد.

همچنین این گیاه بی نظیر به دلیل طبع گرمی که دارد برای درمان دردهای قفسه ی سینه و نیز درمان سرفه مناسب و موثر می باشد.  همچنین اسانس نعناع دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد. پس برای درمان بیماری های میکروبی بسیار مفید خواهد بود.

علاوه بر استفاده ای آشپزی، دارویی و درمانی از اسانس های به ست آمده از گیاه نعناع در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده های بسیاری می شود. به طور مثال از اسانس به دست آمده از گیاه نعناع در تهیه ی برخی از ادکلن ها استفاده می شود.

علاوه بر کاربردهایی که در بالا برای گیاه نعناع ذکر شد روغن به دست آمده از گیاه نعناع برای دفع حشراتی مثل سوسک ها، مورچه ها و غیره بسیار کارا عمل می کند. این حشره کش در گروه حشره کش های دوستدار محیط زیست نیز جای می گیرد.

نعناع برگ خشک
نعناع برگ خشک

نعناع برگ خشک

با توجه به آن چه در بالا ذکر شد می دانیم که گیاه نعناع دارای خواص و فواید بسیار زیادی می باشد. بنابراین وجود این گیاه و سبزی مفید در همه ی منازل امری ضروری خواهد بود. اما امروزه متاسفانه به دلایلی از جمله شاغل بودن بانوان و مادران، ازدیاد مشغله های روزانه برای خانوار، شلوغی شهرها و ترافیک و بسیاری دلایل دیگر خریدن سبزی نعناع و خشک کردن آن برای بسیاری از خانواده ها مقدور نیست.

در حالی که وجود نعناع برای تهیه ی بسیاری از غذاهای سنتی مثل آش رشته اهمیت زیادی دارد. با توجه به آن چه در خصوص سبک زندگی جدید و دشوار بودن تهیه ی سبزی نعناع گفتیم.

همچنین باید ذکر کرد که خشک کردن سبزی نعناع در یک محیط مناسب و پاکیزه اهمیت بسیاری دارد. هنگام تهیه ی نعناع برگ خشک نباید آسیبی به رنگ و عطر و طعم بی نظیر این گیاه پرخاصیت وارد شده و دچار نقصان شود.

بنابراین بهتر است با وجود آن چه در بالا ذکر کردیم برای تهیه ی این گیاه خشک از برخی کارگاه ها و مراکزی که در محیط هایی مناسب و پاکیزه اقدام به تهیه و خشک کردن انواع سبزی ها از جمله نعناع برگ خشک می کنند سپس آن ها را در قالب بسته بندی هایی مناسب و شکیل در اختیار خریداران قرار میدهند خرید نماییم. نکته ی قابل توجه این است که با توجه به شرایط امروزی و شیوع ویروس کرونا برخی از این مراکز تولیدی اقدام به فروش اینترنتی نیز کرده اند.

مشاوره تلفنی