شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

شوید خشک عمده درجه یک

شوید خشک رایحه ای تازه و گیاهی دارد که یادآور جعفری، رازیانه و زیره است. نسبت به شوید تازه طعم تند کمتری دارد. برگ هایشوید خشک یک راه عالی برای طعم دادن به سس های سالاد، غذاهای تخم مرغ یا هر نوع مرغ است. شوید واقعا بر روی ماهی وغذاهای دریایی می درخشد.

انواع شوید خشک فله

شوید یک سبزی تازه و دوست‌داشتنی است که می‌توان آن را به دستور پخت اضافه کرد و مقدار کمی هم به آن کمک می‌کند. هنگاماستفاده از شوید، مهم است که تفاوت بین شوید تازه در مقابل شوید خشک شده پفکی ‌و شوید برگ خشک  را بدانید. به این ترتیب مطمئن می شوید کهاز مواد مناسب برای دستور غذا استفاده می کنید.

شوید و طعم آن در آشپزی

برخلاف کرفس، شویدکه به عنوان  شوید نیز شناخته می شودطعم قوی و گیاهی دارد. اغلب به عنوان یک ادویه استفادهمی شودبیشتر با ترشی ها، اما همچنین با بسیاری از غذاهای دیگر در آشپزی همخوانی دارد.

 

پرورش گیاه شوید

شوید به صورت دسته ای رشد می کند. در طبیعت، تقریباً شبیه یک علف بلند با برگ های نازک و سیمی است. گیاه شوید بومی روسیه،غرب آفریقا و مدیترانه است. شما به راحتی می توانید شوید را در خانه در باغ گیاهی خود، چه در داخل و چه در خارج، پرورش دهید. شوید در نور کامل خورشید رشد می کند و بالغ شدن کامل آن حدود هشت هفته طول می کشد.

 شوید پفکی و برگ برای چه استفاده می شود؟

برگ های پر از گیاه شوید به غذاهای سبک تر مانند سالاد، غذاهای دریایی و سبزیجاتطعم سبز تازه می بخشد. همچنین در دیپ، پخش و ترشی خانگی عالی است. برگ خالص شوید خشک برای تزیینات و مقوی کردن انواع نان ها و پاستا ها پیر استفاده میشود.

 

شوید خشک پفکی  در آشپزی ایرانی

در ایران امروز، شوید بسیار فراتر از محدوده غذاهای سنتی پاشیده می شود و راه خود را به مکان های غیر محتمل باز کرده است. بهطعم چیپس سیب زمینی، رویه همبرگر، چاشنی پیتزا تبدیل شده است. بعلاوه در تهیه سبزی پلو ‌ انواع سوپ ها از شوید خشک استفاده میشود. شوید خشک به صورت پفکی در تهیه پلو با نام باقالی پلو بسیار مورد استفاده است.

 

طعم خاص شوید خشک

برگ‌های سبز پردار گیاه شوید دارای طعمی روشن و شیرین استجایی بین انیسون، جعفری و کرفس. دانه شوید خشک تندتر است. در ایالات متحده، طعم آن بیشتر به عنوان جزئی از ترشی شوید شناخته می شود.

 

شوید خشک و درمان دیابت

مطالعات نشان داده اند که می توان از شوید برای کمک به مدیریت دیابت استفاده کرد. این مطالعات نه تنها نشان می دهد که شوید بهمدیریت دیابت نوع 2 موجود کمک می کند، بلکه نشان می دهد که شوید ممکن است به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.علاوه بر خواص ضد دیابتی شوید، این گیاه به خوبی با ماهی و تخم مرغ جفت می شود که خوردن آن برای افراد مبتلا به دیابت بی خطراست. استفاده از شوید و سایر گیاهان برای طعم دادن به غذا می تواند جایگزین خوبی برای طعم دهنده های شیرین تر و فرآوری شدهباشد.

 

شوید خشک و سلامت قلب

شوید سرشار از فلاونوئیدها است که نشان داده شده است به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک می کند. اما این تنها دلیلی نیستکه تصور می شود شوید سلامت قلب را بهبود می بخشد. تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که شوید می تواند سطح کلسترول LDL را نیز کاهش دهد.

 

نحوه استفاده شوید خشک

شوید را می توان به صورت تازه یا خشک استفاده کرد. هنگامی که دستور پخت شوید تازه را می طلبد، ارزش آن را دارد که مقداری ازشوید بخرید یا کمی از باغ خود ببرید. طعم فوق‌العاده و لکه‌ای دوست‌داشتنی از رنگ سبز تیره به غذای شما می‌افزاید. اما اگر متوجهشدید که در تنگنا هستید و شوید تازه ندارید، می توانید از یک جایگزین استفاده کنید.

مشاوره تلفنی