شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی آویشن خشک

آویشن خشک

گیاه آویشن یک گیاه معطر است که دارای طبع گرم می باشد. استفاده از آویشن خشک خیلی بیشتر از آویشن تازه و تر میان افراد رواج دارد. از گیاه آویشن تقریبا سیصد و پنجاه گونه در جهان وجود دارد. از میان این سیصد و پنجاه گونه ی آویشن تنها چهارده گونه از آن ها در کشور ایران روییده شده و یافت می شوند.

گیاه آویشن در مناطق سرد و کوهستانی می روید و رشد می کند. استفاده از آویشن خشک از دیرباز میان خانواده های ایرانی رواج داشته است. از دمنوش آویشن خشک برای درمان و یا بهبود بسیاری از بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی استفاده می کرده اند.

آویشن خشک
آویشن خشک

استفاده از آویشن

به طور کلی می توان گفت آویشن خشک هم در پخت و طبخ غذاهای مختلف استفاده می شود و هم و در درمان و مداوای برخی بیماری ها از آن استفاده می کنند. به طور مثال از پودر آویشن برای خوش عطر و خوش طعم کردن بسیاری از غذاها استفاده می کنند.

در واقع استفاده از پودر آویشن در آشپزی بیشتر به عنوان یک چاشنی برای خوش طعم و خوش عطر کردن غذا می باشد. در غذاهایی مثل پیتزا، پاستا و ذرت مکزیکی از پودر گیاه آویشن بسیار استفاده می کنند تا خوش طعم شوند.

همان طور که گفتیم از آویشن خشک در درمان و یا برای بهبود برخی از بیمار ها نیز استفاده می کنند. به طور مثال برای درمان سرماخوردگی استفاده از دمنوش گیاه آویشن بسیار رایج می باشد. یا این که برای درمان برخی دل دردهای نه چندان شدید از دمنوش آویشن به همراه پونه استفاده می کنند.

همچنین برخی از تحقیقات نشان می دهند که خواص موجود در اسانس گیاه آویشن بسیار زیاد می باشد. به طوری که در اسانس این گیاه بی نظیر موادی وجود دارد که خاصیت ضد باکتریایی دارند. بنابراین برای درمان بیماری های که عامل بروز آن ها باکتری ها می باشند استفاده از اسانس گیاه آویشن می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

از گیاه آویشن علاوه بر آشپزی و پخت و پز و همچنین استفاده از آن به عنوان دارو برای درمان برخی بیماری ها در صنایع بهداشتی و آرایشی برای تولید لوازم آرایشی از گیاه آویشن و بیشتر از اسانس آن استفاده می کنند.

آویشن خشک
آویشن خشک

تهیه ی آویشن خشک

 امروزه با توجه به خواص بسیار زیادی که از گیاه آویشن همگان می شناسند و می دانند، استفاده از آویشن خشک بسیار رونق یافته است کما این که در گذشته نیز تقریبا همین طور بوده است. اما در گذشته به دلایلی از جمله دشواری در دسترسی به مناطق خرید و مناطق شهری تهیه ی این گیاه چه خشک و چه تازه برای همه ی افراد مقدور و میسر نبوده است. اما امروزه تهیه ی پودر آویشن خشک تقریبا در تمام فروشگاه های سطح شهر امکان پذیر می باشد.

همچنین امروزه بسیاری از کارگاه های تولید کننده ی مواد خوراکی و غذایی اقدام به تولید انواع گیاهان خشک می کنند. از طرفی گیاهان خشک تولید شده در این کارگاه ها از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. همچنین شرایط خشک شدن این گیاهان در کارگاه های مذکور کاملا بهداشتی می باشد. در واقع می توان گفت فرایند خشک شدن گیاهان گفته شده در این کارگاه ها تحت ضوابط بهداشتی و توسط دستگاه های مخصوص و در دمای بهینه و مناسبی صورت می گیرد.

بنابراین اگر شما قصد خرید آویشن خشک را دارید با خیالی آسوده می توانید اقدام به خریدن آن نمایید. زیرا محصولات تولید شده در کارگاه های تولید کننده ی گیاهان خشک بسیار با کیفیت می باشند.

نکته ی قابل توجه دیگری که در خصوص این کارگاه های تولید و توزیع کننده ی انواع سبزی های خشک می توان در این مقاله ذکر کرد این است که تعداد بسیار زیادی از این کارگاه های گفته شده محصولات تولیده شده ی خود را علاوه بر این که در فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر توزیع می کنند اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود نیز می کنند.

به عبارت دیگر این کارگاه ها با احداث یک سری فروشگاه های اینترنتی به طور ویژه اقدام به فروش محصولات تولید شده ی خود می کنند. بنابراین شما به راحتی می توانید انواع سبزی خشک مورد نظر خود به ویژه آویشن خشک را از این فروشگاه های اینترنتی خریداری نموده و تحویل بگیرید.

مشاوره تلفنی