شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی اسفناج خشک

اسفناج خشک

اسفناج یک گیاه گلدار است. گیاه اسفناج از جمله ی گیاهان بومی قاره ی آسیا می باشد. گیاه اسفناج به صورت خام یا پخته شده تناول می شود. همچنین گیاه اسفناج را به صورت تر و تازه و یا به صورت اسفناج خشک مورد استفاده قرار می دهند.

سبزی اسفناج یک سبزی برگی می باشد، یعنی قسمت مورد استفاده ی این گیاه برگ آن می باشد. ارتفاع این گیاه گل دار حدود سی سانتی متر می باشد. یکی از کشورهایی که میزان اسفناج زیادی در آن تولید می شود کشور چین می باشد. به گونه ای که در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود نود درصد از اسفناج تولید شده در جهان مربوط به تولیدات کشور چین بوده است.  واژه ی اسفناج یک واژه ی کاملا فارسی می باشد

. بنابراین می توان گفت استفاده از گیاه پر خاصیت اسفناج در ایران قدمتی طولانی دارد و از سالیان دور میان ایرانیان استفاده از سبزی اسفناج به طرق مختلف رایج و معمول بوده است.

اسفناج خشک
اسفناج خشک

خواص اسفناج

سبزی پر فایده ی اسفناج دارای یک سری خواص و فواید است. گیاه اسفناج دارای نود و یک درصد آب می باشد. بنابراین مصرف این سبزی مس تواند بخشی از آب مورد نیاز بدن را تامین نماید. همچنین اسفناج دارای مقادیر قابل توجهی، پروتئین، کربوهیدرات و مقدار بسیار ناچیزی چربی می باشد.

بنابراین می توان گفت که ارزش غذایی این سبزی بی نظیر بسیار بالا می باشد. ارزش غذایی سبزی اسفناج زمانی به طور کامل حفظ می شود که شما آن را آب پز نموده و سپس میل نمایید. با بخار پز کردن و یا پختن سبزی اسفناج بخش اعظم مواد موثر موجود در آن حفظ خواهد شد.

همچنین سبزی اسفناج دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و مواد مغذی می باشد. مقدار آهن و کلسیم موجود در سبزی اسفناج بسیار بالا می باشد. گیاه اسفناج همچنین دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین کا می باشد. به طور کلی یک پیمانه اسفناج چیزی معادل بیست درصد فیبر دارد. وجود ویتامین سی در سبزی اسفناج بر خواص این سبزی بیش از پیش می افزاید. همچنین اسفناج دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که برای ممانعت از بروز برخی بیماری ها می توانند بسیار موثر عمل نمایند.

اسفناج خشک
اسفناج خشک

ترکیبات اسفناج

در هر صد گرم از اسفناج خشک میتوان حدود سه گرم کربوهیدرات یافت. همچنین در صد گرم اسفناج خشک تقریبا دو گرم پروتئین وجود دارد. ویتامین های آ و ویتامین بی یک و ویتامین بی دو و ویتامین بی سه و ویتامین بی شش و فولیک اسید و ویتامین ای در اسفناج خشک وجود دارند. مقدار منیزیم موجود در اسفناج خشک در حدود هفتاد و نه میلی گرم می باشد. مقدار پتاسیم موجود در سبزی اسفناج یک مقدار باور نکردنی است.

پتاسیم موجود در اسفناج خشک در حدود ۵۵۸ میلی گرم می باشد. بنابر آنچه در بالا گفتیم خوردن اسفناج خشک یا تازه می تواند به علت داشتن مقدار زیادی آهن موجب بهبود بیماری کم خونی شود. همچنین سبزی اسفناج به دلیل داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانع از بروز بیماری های دشواری مثل سرطان می شود.

خوردن سبزی اسفناج می تواند از ابتلا به سرطان های دهان، معده و مری جلوگیری نماید. همچنین سبزی اسفناج به دلیل داشتن روی و سلنیوم و مقدار زیادی کلسیم از بروز پوکی استخوان و بروز بیماری فشار خون بالا در افراد مصرف کننده جلوگیری می کند.

از طرف دیگر خوردن اسفناج خشک موجب پایین نگه داشتن قند خون می شود. بنابراین برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند خورد این سبزی پر خاصیت توصیه می شود. بنابراین گنجاندن سبزی اسفناج چه به صورت خشک و چه به صورت تازه در رژیم غذایی کاری بس مفید خواهد بود.

اسفناج خشک
اسفناج خشک

خرید اسفناج خشک

با شنیدن نام اسفناج همه ی ما به طور ناخودآگاه به یاد شخصیت کارتونی انیمیشن ملوان زبل خواهیم افتاد. سبزی اسفناج در انواع غذاها و خوراک هایی که در آن ها از سبزی استفاده می شود مصرف می شود.

به طور مثال در سبزی قورمه سبزی از اسفناج استفاده می شود. یا این که در انواع دلمه ها از اسفناج به کار برده می شود. گاها می توان این سبزی ها به صورت خشک به کار برد. یعنی سبزی قورمه سبزی را به صورت خشک تهیه نمود و در زمان مورد نظر استفاده کرد.

مشاوره تلفنی