شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

صادرات زعفران نگین ایرانی

صادرات زعفران نگین ایرانی

زعفران و تاریخچه استفاده از آن توسط انسان قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارد. رایحه معطر و رنگ خیره کننده آن باعث شده تا انسان توجه ویژه ایی به این گیاه داشته باشد. زعفران گیاهی است. از نوع زنبقیان و دارای ریشه ای پیازی شکل که ابتدا توسط یونانیان باستان توسط کشاورزان کشت. و مورد استفاده قرار گرفت. زعفران بیش از چهار هزار سال است که با ارزش شناخته شده و مورد تجارت قرار گرفته است.در ادامه با زعفران نگین صادراتی بیشتر آشنا میشویم.

زعفران از دیرباز تا کنون با داشتن خواص دارویی شناخته شده و امروزه با پیشرفت علم مشخص گردیده است. که دارای خواص برای بالا بردن ایمنی بدن به دلیل داشتن ویتامین ها و املاح گوناگون است. ایرانیان از دیرباز تا کنون به ارزش این گیاه پی برده و نسبت به زرع آن اقدام نموده اند.

فصل کشت زعفران در مزارع از مرداد تا مهر ماه است. منطقه کشت زعفران می بایست دارای شرایط آب و هوایی معتدل باشد. پیاز زعفران در تابستان فعالیت ندارد و حدود آبان تا اردیبهشت ماه شروع به رشد می کند.

زعفران گرانترین ادویه جهان شناخته می شود چون برای تهیه  یک گرم زعفران خالص حدود ۲۰۰ شکوفه زعفران یا ۶۰۰ کلاله کشت می‌شود. برداشت رشته های کلاله و خامه زعفران کاری سخت و نیاز به دقت بسیار دارد. ایران با داشتن بزرگترین بازار صادراتی زعفران در جهان برای حفظ جایگاه خود در بازار های جهانی نیاز به داشتن مراکز کنترل کیفیت و بسته بندی می باشد که علاوه بر حفظ کیفیت محصول نسبت به جذب متقاضیان جهانی اقدام کند. که در ادامه قصد داریم نسبت به راه های جذب بازار های جهانی با معرفی زعفران نگین صادراتی تولید شده توسط کشاورزان زحمتکش ایرانی بپردازیم.

صادرات زعفران نگین ایرانی
صادرات زعفران نگین ایرانی

استقبال و شناخت بازارهای جهانی از زعفران نگین صادراتی ایرانی چگونه است؟

تولیدکنندگان زعفران می بایست توجه داشته باشند که صرف هزینه در طراحی بسته بندی زعفران مطابق با استانداردهای جهانی می توانند. جایگاه بسیار خوبی در تجارت بین المللی برای محصول خود ایجاد کنند. استفاده از بسته بندی جذاب برای زعفران نگین صادراتی باعث کسب درآمد از طریق خدمات ارزش افزوده برای تولید کنندگان می شود. باید توجه داشت. که  معرفی محصول به بازار جهانی باید با توجه به بررسی فرهنگ جامعه بازار هدف صورت پذیرد.

زعفران نگین صادراتی ایران

به چه نکاتی باید در جذب بازارهای جهانی برای صادرات زعفران ایرانی دقت کرد؟

امروزه با گسترش روزافزون گرایش جامعه به استفاده از محصولات غذایی طبیعی و ارگانیک، شاهد افزایش تمایل به استفاده از رنگ آمیزی و طعم دهنده های طبیعی مواد غذایی همچون زعفران در بین مصرف کنندگان بوده ایم. زعفران علاوه بر چاشنی مواد غذایی در صنایع آشامیدنی و دارویی کاربرد بسیاری دارد. از زعفران به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی که دارد برای تهیه اقلام آرایشی بهداشتی

یک محصول پایه و ارگانیک به حساب می آید. کشورهای آلمان و اسپانیا از تولید کنندگان بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی سالیان طولانی است. که از متقاضیان زعفران مرغوب ایرانی هستند.  زعفران نگین صادراتی ایران با قدرت رنگ دهی بالا و خالص بودن املاح مغذی آن به عنوان یک کالا با کیفیت جهت عرضه در بازار های جهانی است. که سال ها در تهیه داروهای مبتنی بر زعفران که برای درمان چندین بیماری مانند آسم ، سرفه سیاه و خشکی پوست مورد تجویز پزشکان است مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این کاربرد این محصول در کاهش خطرات قلبی عروقی و درمان سرطان ها توسط محققان به ثبت رسیده است. تمامی این خواص بر متقاضیان این محصول با ارزش افزوده، که با اتخاذ استراتژی های تجارت جهانی در تهیه محصولاتی با کیفیت با عنوان زعفران نگین صادراتی که برداشت شده از مزارع ارگانیک کشور عزیزمان است. برای عرضه در بازار های جهانی تولید شده است.

صادرات زعفران نگین ایرانی
صادرات زعفران نگین ایرانی

صادرات زعفران در سایه همه گیری ویروس کرونا:

بحران ناشی از شیوع ویروس COVID-19 ، که به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی تهدیدی بی سابقه برای سلامت انسان است، عامل ترغیب جامعه جهانی به مصرف مکمل ها و محصولات تقویت کننده ایمنی بدن در مقابله با این ویروس شده است. زعفران به نوبه خود، با توجه به خواص دارویی ثابت شده ای که دارد باعث افزایش قوای ایمنی بدن شده که این مهم با توجه به طبیعی بودن این خواص که عاری از هرگونه مواد شیمیایی است تبدیل به یک فرصت در شناساندن زعفران نگین صادراتی به بازارهای جهانی شده است.

مشاوره تلفنی