شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

کاربرد سبری خشک در تهیه غذا ها

کاربرد سبزی خشک

مهم ترین کاربرد سبزی خشک استفاده از آن ها در تهیه غذاها می باشد. با توجه به اینکه سبزیجات خشک مهم ترین چاشنی های غذایی در ایجاد طعم دلپذیر در غذاها هستند، استفاده از آن ها در تهیه غذاهای مختلف ما ایرانی ها  بسیار کاربردی می باشد.

استفاده از سبزیجات خشک در غذاهای ایرانیان از دیرباز مورد توجه بوده است، به گونه ای که امروزه بیشتر غذاهای لذیذ ما ایرانی ها ترکیبی از سبزیجات خشک و معطر با سایر مواد غذایی می باشد. با توجه به این موضوع استفاده از سبزیجات خشک در تهیه انواع مختلفی از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد کاربرد سبزیجات خشک در تهیه غذاهای ایرانی صحبت کنیم.

کاربرد سبزی خشک در تهیه پلوهای ایرانی

یکی از کاربردهای گسترده سبزیجات خشک در تهیه پلوها می باشد. با توجه به اینکه استفاده از برنج کاربرد فراوانی در میان ما ایرانی ها دارد، استفاده از چاشنی هایی که سبب ایجاد طعم های متفاوتی در آن شود، بسیار با اهمیت می باشد. البته استفاده از سبزیجات در پلوها تنها سبب ایجاد طعم های متفاوت نمی شود.

بلکه مزیت های دیگری نیز دارد. از نظر طب سنتی برنج دارای طبع سرد می باشد و استفاده  مداوم از آن برای افرادی که دارای طبع سرد هستند، ممکن است سبب ایجاد مشکلات گوارشی شود. اما با توجه به اینکه برنج جزء ثابت غذاهای ما ایرانی می باشد، حذف آن از وعده های غذایی غیر ممکن و یا سخت می باشد. با توجه به این موضوع استفاده از چاشنی هایی که علاوه بر ایجاد عطر و طعم دلپذیر سبب کاهش طبع سرد در برنج شود، بسیار با اهمیت می باشد.

کاربرد سبزی خشک
کاربرد سبزی خشک

در ادامه به چند مورد از پلوهای خوشمزه اشاره خواهیم کرد.

  • شوید پلو: از جمله پلوهای بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد که در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار می باشد. با توجه به اینکه فرایند سرخ کردن سبب آسیب به الیاف شوید می شود، استفاده از نوع تازه آن برای تهیه پلو مناسب نمی باشد. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که به کیفیت مواد غذایی بسیار اهمیت می دهید، پیشنهاد ما استفاده از شوید خشک می باشد.
  • سبزی پلو: این پلو معمولا همراه با ماهی مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به اینکه ماهی دارای طبع سرد می باشد، استفاده از مخلوطی از سبزیجات گرم در این .پلو بسیار با اهمیت می باشد. اگر همانند مورد قبل کیفیت مواد مغذی در سبزی برای شما بسیار با اهمیت می باشد، استفاده از مخلوطی از سبزیجات خشک برای این پلو هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

کاربرد سبزی خشک در تهیه آش های ایرانی

آش ها و سوپ ها از جمله مهم ترین غذاهای ما ایرانی ها به حساب می آیند. مهم ترین ماده غذایی موجود در این آش ها سبزی می باشد. در تهیه آش ها می توان از سبزیجات خشک و یا تازه استفاده کرد. نکته مهم در استفاده از سبزیجات برای آش ها، کیفیت آن ها می باشد.

با توجه به اینکه فرایند فریز کردن می تواند تا حد بسیار زیادی سبب آسیب به الیاف سبزیجات شود و فرایند اکسید شدن مواد مغذی را در آن ها سرعت ببخشید، استفاده از سبزیجات یخ زده به هیچ وجه ممکن گزینه مناسبی برای این غذاها نمی باشد. با توجه به محدودیت ها زمان در دنیای امروز، تهیه روزانه سبزیجات تازه امکان پذیر نبوده و راهکار موثر برای بهره مندی از مزایا سبزیجات موجود در  آش ها، استفاده از سبزی خشک می باشد.

در ادامه چند مورد استفاده از سبزیجات خشک برای آش ها را معرفی خواهیم کرد.

  • آش رشته: یکی از محبوب ترین غذاهای ما ایرانی ها بوده است و معمولا استفاده از ترکیبی از سبزیجات خشک و تازه در آن می تواند طعم فوق العاده ای ایجاد کند. بنابراین اگر تا به الان از سبزی خشک در تهیه این آش استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت از سبزیجات خشک در کنار سبزی تازه استفاده کنید تا تفاوت در عطر و طعم را احساس کنید.
  • آش دوغ: یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که هر شهر و قومیتی بسته به نوع ذائقه غذایی آن را متفاوت تهیه می کند. نکته مهم در استفاده از سبزیجات در این آش این است تا حد ممکن از سبزیجات معطر و البته با مقدار کم استفاده می شود. استفاده از سبزی خشک برای تهیه این آش رایج تر از سبزیجات تازه می باشد، چرا که سبزیجات خشک عطر و طعم دلپذیر تری ایجاد می کنند.
کاربرد سبزی خشک
کاربرد سبزی خشک

کاربرد سبزی خشک در تهیه خورشت های ایرانی

خورشت ها یکی از پرکاربرد ترین غذاها در جهان و به ویژه در  ایران هستند. استفاده از سبزیجات متنوع در خورشت ها بسیار رایج می باشد. خورشت قورمه سبزی از جمله خورشت های محبوب ما ایرانی می باشد که بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. یکی از نکاتی که در ایجاد ظاهر دلپذیر در این خورشت مهم می باشد، سرخ کردن سبزیجات به گونه ای است که حالت تیره تری برای خورشت ایجاد کند در حین اینکه طعم سوختگی برای خورشت ایجاد نشود. راه حل کاربردی برای این موضوع استفاده از ترکیبی از سبزیجات تازه و خشک برای تهیه اسن خورشت می باشد. سبزی خشک به علت دهیدراته بودن سریع تر سرخ می شوند و به همین دلیل طعم سوختگی برای خورشت هم ایجاد نمی کنند.

اهمیت وجود کیفیت در سبزی خشک

نکته بسیار مهم در تهیه غذاها و استفاده از سبزیجات خشک در آن ها استفاده از سبزیجات خشک با کیفیت میباشد. در صورتی که سبزیجات خشک بی کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد، نه تنها طعم دلپذیری برای غذاها ایجاد نخواهد کرد، بلکه ارزش مواد غذایی بسیار پایینی هم خواهد داشت. بنابراین خرید از مرکز معتبر بسیار مهم و موثر خواهد بود. فروشگاه اینترنتی سبزی خشک یکی از فروشگاه ها معتبر در این زمینه می باشد. محصولات موجود در این فروشگاه دارای بالاترین کیفیت می باشند.

کلام  آخر

ما ایرانی ها از دیرباز از سبزی خشک برای تهیه غذاهای خود استفاده می کنیم. نکته مهم در استفاده از سبزیجات خشک در تهیه غذاها تهیه سبزیجات با کیفیت می باشد. با توجه به این موضوع خرید از مرکز معتبر فروش بسیار مهم می باشد.

مشاوره تلفنی