شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

اهمیت شناساندن زعفران نگین صادراتی

زعفران نگین صادراتی

ایران با تولید بیش از ۴۰۰ تن زعفران در سال رتبه برتر صادرات این محصول می باشد. آمار نشان میدهد که بیش از ۷۶ تن زعفران به کشورهای جهان صادر شده است. زعفران نگین صادراتی ایران در ۷۰ کشور جهان شناخته شده است.

امروزه کشورهای زیادی در جهان با توجه به محبوبیت این ادویه گرانبها اقدام به تولید زعفران کرده اند. تولید زعفران و خارج شدن آن از انحصار باعث ایجاد بازار رقابتی شده است. یک بازار رقابتی دارای آیتم هایی می باشد که می بایست توسط کارشناسان تولید و تبلیغات مورد بررسی قرار گیرد. که ما در ادامه می خواهیم به  آن بپردازیم.

فرآوری زعفران نگین صادراتی:

ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است. صادرات زعفران ایرانی به بیش از هفتاد کشور جهان صورت می پذیرد. زعفران نگین صادراتی ایران در اسپانیا، آلمان و امارات متحده عربی، روسیه، چین کاملا شناخته شده است.

زعفران ایرانی از زمان کاشت، داشت و برداشت به صورت کاملا ارگانیک توسط کشاورزان پرورش داده می شود. فرآوری کلاله های سرخ زعفران و خشک نمودن آن آماده بررسی توسط واحد کنترل کیفیت، گردگیری و بسته بندی می شود. این مراحل امروزه به طور کامل توسط دستگاه های هوشمند و بروز جهانی صورت می پذیرد.

کیفیت زعفران نگین صادراتی:

زعفران نگین صادراتی از رشته های تفکیک شده و بدون شاخک های انحرافی می باشد. این زعفران فاقد هرگونه ناخالصی بخش های زرد رنگ و سفید رنگ است. رشته های زعفران این زعفران درشت و با ضخامت است و بدون شکستگی و پیچ خوردگی است. این زعفران با کیفیت بالای خود سالیان مدیدی است در بین ملل مختلف شناخته شده است و توسط تجار ایرانی به بازار های جهانی صادر می شود.

زعفران نگین صادراتی
زعفران نگین صادراتی

مراحل فرآوری زعفران نگین صادراتی:

در ایران مزارع زیر کشت زعفران در ابتدای پاییز آماده برداشت محصول می شود. گل های زعفران به محض شکوفا شدن می بایست چیده شود. و با دقت فراوان توسط نیروی انسانی کلاله های سرخ آن جدا شود. و طی فرایند فرآوری گردگیری و خشک می شود.

امروزه فرآوری زعفران نگین صادراتی توسط دستگاه های اتوماتیک و طی یک فرایند کاملا بهداشتی صورت می پذیرد تا علاوه بر حفظ کیفیت آن توان رقابت با محصولات کشورهای تولید کننده این محصول را داشته باشد. فرایند بهداشتی خشک کردن و بسته بندی زعفران یک مرحله مهم در اخذ مجوز های بهداشتی برای راهیابی به بازار کشورهای توسعه یافته است.

الزامات بهداشتی برای صادرات زعفران:

زعفران نگین صادراتی برای راهیابی به بازار یک کشور ابتدا می بایست مورد تایید آزمایش های تعیین کیفیت محصول برابر آئین نامه های مواد خوراکی و دارویی کشور وارد کننده باشد. رعایت استانداردهای بهداشتی در سیر مراحل خشک کردن و بسته بندی محصول برابر استاندارد ایمنی غذا ISO 3632  و استاندارد FSSC HACCP باشد تا مجوز عرضه در بازار آن کشور را اخذ کند.

آزمایش های انجام شده بر روی محصول صادر شده از لحاظ آیتم های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، قارچی مورد بررسی قرار گیرد تا فاقد هرگونه مواد خطرناک و افزودنی های غیر مجاز باشد.

زعفران نگین صادراتی
زعفران نگین صادراتی

اهمیت عرضه زعفران نگین صادراتی:

ایران با صادرات زعفران به میزان ۲۸۰ تن در سال به ارزش مالی ۳۵۱ میلیون دلار را به خود نشان می دهد. برابر آمار رسمی صادرات زعفران در مجموع ۲۰ درصد از سهم کل صادرات محصولات باغی و کشاورزی را به خود اختصاص داده و از مجموع این صادرات با حجم ۱۲٫۷۳ تن به ارزش مالی ۱۴٫۴ میلیون دلار به کشور هنگ کنگ بالاترین آمار را به خود اختصاص داده.

ایران با توجه به اهمیت این محصول با ارزش اقدام به بهره برداری از مراکز سورتینگ و بسته بندی محصول و تولید کالایی فرآوری شده با ارزش عرضه در بازار های جهانی نموده است.

در ایران همواره می بایست به صادرات این محصول توجه داشت و نباید فرصتی برای کشورهای رقیب ایجاد کرد. که فقط با اقدامات فرعی و بسته بندی نسبت به جذب مشتریان بین المللی این محصول ایرانی می نمایند.

همواره می بایست در راستای ارزش نهادن به محصول ایرانی نسبت به بازاریابی هوشمندانه و برقراری ارتباط موثر با خریداران بین المللی توان عرضه این محصول با ارزش را افزایش داد. تا بدون واسطه در بازار هدف عرضه شود. تا علاوه بر حفظ توان رقابت در بازار جهانی همواره زعفران ایرانی با کیفیت برابر استاندارد های جهانی و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده رساند.

مشاوره تلفنی