شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید و فروش کشمش

 

کشمش ایرانی جهت خرید و فروش عمده و صادرات

کشمش

کشمش در واقع همان انگور خشک شده ی چروکیده کوچک و شیرین هست که در رنگهای سبز، زرد، قهوه ای و مشکی باهسته و بدون هسته عمدتا در ایران و سایر کشورها یافت میشود. أنواع کشمش سبز وزردکاشمر، کشمش طلایی یا همان کشمش گلد، کشمش سیاه و فخری در نوع آفتاب خشک و سایه خشک و تیزابی موجود است.

تولید کشمش ایرانی

کشمش با خشک شدن انگور که ماده اولیه اولیه برای ساخت کشمش است در آفتاب یا سایه درست میشود.

برای تهیه ۱ پیمانه کشمش ، بیش از ۴ پیمانه انگور مورد نیاز است که برای تولید نوع مرغوب آن باید این انگورها دارای خصوصیات ویژه ای  باشند از جمله اینکه باید زود برسند و خشک شدن آنها آسان باشد. علاوه بر این ، آنها باید یک بافت نرم  و‌طعمی دلپذیرداشته باشند.

چندین روش برای تولید کشمش وجود دارد. محبوب ترین این روش طبیعی است که در جزئیات توضیح داده خواهد شد.

مراحل اساسی در تولید کشمش طبیعی شامل برداشت ، فرآوری وبسته بندی است. بخش کوچکی از کشمش توسط انگورهای کم آب مکانیکی تهیه می شود ، اما اکثر آنها با خشک شدن آفتاب تولید می شوند.

اولین قدم برای تولید کشمش خوب ، رشد انگور با کیفیت در تاکستان ها است. کشاورزی انگور یک تعهد در طول سال است و شامل اقدامات هرس ، آبیاری ، لقاح و کنترل آفات است. بیشتر کارهاییکه در این تاکستان ها انجام شده هنوز بادست انجام می شود. هرس شامل از بین بردن قسمتهایی از تاک برای کنترل الگوی رشد آن است.

آبیاری در طول تابستان انجام می شود در حالیکه تاکها در حال رشد هستند تا منبع مداوم آب را درخاک تاکستان حفظ کنند.

در حالی که کودهای مورد نیاز در همه تاکستان ها لازم نیستند ، امابعضی از انگورها به کودهای نیتروژن و روی نیاز دارند.

تاکستان ها مستعد ابتلا به بیماری های مختلف و حمله به حشرات هستند ،بنابراین کنترل این فاکتورها بسیار مهم است.

از مواد شیمیایی و بیولوژیکی برای کنترل کنه ها و سایر حشرات استفاده می شود. همچنین ازگوگرد برای جلوگیری از رشد کپک و سایر قارچ ها استفاده می شود.

انگور در مرداد و‌شهریور ماه برداشت می شود. در این مرحله از سال آنها در شیرینی مطلوب خود قرار دارند. دسته های انگور روی سینی های کاغذی قرار می گیرند ، که بین سطرهای تاک رویزمین گذاشته شده است.

بسته به آب و هوا ، انگور به مدت دو تا چهار هفته روی سینی ها خشک شود. در این مدت ، میزان رطوبت انگور از ۷۵٪ به زیر ۱۵٪ کاهش یافته و رنگ میوه به بنفش قهوه ای تغییر می یابد.

در شب ، سینی ها به منظور به حداقل رساندن تجمع شن و محافظت در برابر آلودگی ، سینی ها چرخانده می شوند. سینی های کاغذی با یک ترکیب تعبیه شدهاست که حشرات را از بین می برد و باعث

خشک شدن انگور می شود. سپس در جعبه یا سطل جمع آوری و ذخیره میشوند.

هنگامی که میوه های میوه به کارخانه تولید رسیدند ، آنها را روی صفحه های سیم خالی کرده و لرزه می زنند تا خاک وسایر مواد ناخواسته را از بین ببرند.

آنها همچنین برای اطمینان از مطابقت با مشخصات تعیین شده قبلی از نظر رنگ وطعم و رطوبت مورد بازرسی قرار می گیرند.انگور خشک شده از سطل انبار به کارخانه فرآوری منتقل می شود.

در اینجا آنها بر روی یک خط نقاله خالی شده و بهصورت مکانیکی اصلاح می شوند. شن و ماسه باقی مانده و سایر آوارها ابتدا با کشیدن کشمش روی صفحه ریزبرداشته می شوند در حالی که هوا روی آنها دمیده می شود. میوه نابالغ توسط دستگاه های مکش برداشت می شود.

بعد  چوب کشمش با تکان دادن جدا می شود. ساقه  روی هر کشمش با عبور از دو سطح مخروطی چرخان برداشته میشود.

اگر دانه هایی در کشمش وجود داشته باشد ، به صورت مکانیکی از بین می روند. پس از اتمام تمام این مراحل پردازش ، کشمش از طریق یک سری از صفحه عبور داده می شود تا آنها را با توجه به اندازه مرتب سازی کنند.

ویژگی کشمش ایرانی

بیشتر کشمش ها کوچک ، تیره و چروکیده هستند. آنها دارای طعمی شبیه به انگورهای ساخته شده از آن هستند ، امافرآیند خشک شدن که باعث ایجاد آنها می شود مقدار قند را غلیظ می کند و باعث می شود که آنها بسیار شیرین تر شوند.

آنها به دلیل داشتن رطوبت کم و pH پایین ، یک غذای طبیعی هستند.کشمش در واقع از عناصر مهم غذایی مانند قندها ، اسیدهای میوه و نمکهای معدنی تشکیل شده است. اسیدهای میوه مانند اسید فولیک و ویتامین B6 در کشمش یافت می شود.

مواد معدنی مهم موجود در کشمش شامل کلسیم ، منیزیم وفسفر است. علاوه بر این ، آهن ، مس ، روی و سایر مواد مغذی به مقدار کمی در کشمش یافت می شود. با توجه به ترکیب کشمش و اینکه آنها چربی ندارند ، جای تعجبنیست که این میوه یک میان وعده سالم به حساب بیاید.

انواع کشمش ایرانی

در ایران می توان انواع کشمش را به کشمش کشمش سبز ، کشمش طلایی و کشمش آفتابی و‌تیزابی، کشمش پلویی و‌سلطانا و مویز قهوه ای و سیاه  تقسیم کرد. در ایران بیش از ۲۰۰ نوع انگور به زبانهای مختلف نامگذاری شده است ،اما بدیهی است که بیشتر این نام ها مربوط به یک مورد است که در مکانهای مختلف نامهای مختلفی پیدا کرده است.

خواص درمانی کشمش

کشمش فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند ، دارای آنتی اکسیدان ها و منبع عالی فیبر هستند.کشمش میتواند یبوست

راتسکین دهید.جلوگیری از کم خونی و ساخت استخوان های قوی و محافظت از دندان هااز جمله خواص کشمش است.

همچنین خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی راکاهش میدهد.

مصرف کشمش ایرانی

کشمش معمولاً به عنوان سالاد٫مخلوط شده با جو دوسردر ماست٫در گرانول یا غلات‌ وهمچنین ممکن است شما آنها را در

کوکی ها ، نان ها و کلوچه های خوشمزه پخته شده بخورید.

فروش و صادرات کشمش ایرانی

ایران با صادرات ۹۲۰۰۰ تن (۷٪ مصرف جهانی) کشمش به ارزش حدود ۷۰ میلیون دلار در سال ، سومین صادرکننده کشمش در جهان است. انواع مختلف کشمش ایرانی وجود دارد. سولتانا کشمش ، کشمش طلایی ، کشمش سیاه وکشمش سبز. مزیت کشمش ایرانی در اصل قیمت آن و روش های مختلف پردازش است و به همین دلیل است که کشمش ایرانی جزو بهترین کشمش های دنیااست.

بازار های کشمش ایرانی

کشمش هر ساله از ایران به مقصد کشورهای اطراف چون آذربایجان، پاکستان،دوبی،هند، اوکراین و عمدتا انگلستان صادر میشود و پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد زیرا کشمش به عنوان یک میان وعده سالم شناخته می شود.

بسته بندی کشمش ایرانی

کشمش را می توان در انواع بسته بندی شامل:

  • بسته بندی پاکت کرافت پنجره دار ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم
  • بسته بندی چیپسی۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم
  • بسته بندی کارتنی ۱ تا ۱۰ کیلویی

البته از آنجایی که بسته بندی های بالا، نیاز به کشمش های دستچین دارند هزینه های آن نیزبیشتر خواهد بود.

سپس کشمش  روی کامیون ها بسته بندی شده و به مشتریان ارسال می شوند. کل مراحل دریافت کشمش در کارخانه ، پردازش آنها و قرار دادن آنها در بسته بندی با دقت فراوان انجام میشود.

خرید و فروش کشمش صادراتی

انواع کشمش صادراتی ایرانی تازه و‌مرغوب با بهترین بسته بندی و قیمت ویژه در گیاه مارکت موجود است. برای اطلاع از قیمت و مشاوره جهت خرید و فروش کشمش و صادرات کشمش با مشاوران ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی