شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

آشنایی با شوید پفکی و خواص آن

شوید پفکی

شوید یک طعم دهنده ضروری برای انواع غذا است. برگهای جوان و تازه این گیاه با عطر بسیار دل انگیزی خود طعم بسیار خوبی به انواع غذاهای دریایی، سالاد های سیب زمینی و انواع سس ها می بخشد. شوید پفکی در زمان رشد و بلوغ خود ساقه های ضخیمی تولید می کند.

این گیاه پس از سیر مراحل رشد اصلی خود در قسمت تاج خود زائده ایی به شکل گل با دانه هایی ریز و پوسته سخت تولید می کند. این گیاه به معنای واقعی کلمه “مانند علف هرز” رشد می کند، این گیاه سالیان مدیدی است. که توسط آشپزان گوناگون ملل خشک شده و به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذا های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد .ما در ادامه می خواهیم به نحوه تولید و تهیه آن آشنا شویم تا بتوانید طعم لطیف آن را در تمام طول سال حفظ کنید.

 

شوید پفکی
شوید پفکی

آشنایی با گیاه شوید:

شوید گیاهی است که طول آن در مدت رشد دو ساله آن به بیش از یک متر نیز می رسد. ریشه این گیاه معمولا سفید و به شکل مخروطی است. این گیاه در نواحی آسیا به صورت طبیعی وجود دارد. امروزه این گیاه شناخته شده است و در نواحی گوناگون جهان پرورش و به عنوان چاشنی انواع غذا ها استفاده می شود.

شوید پفکی در زمان رشد خود که تازه شروع به گل دادن می کند بالاترین عطر و طعم خود را دارد. شوید پس از شسته می شود. تا از آلودگی ها و حشرات عاری گردد. سپس برای ماندگاری و جلوگیری از روند فاسد شدن محصول آن را به روش های گوناگون خشک و بسته بندی می کنند.

خواص شوید پفکی خشک شده:

شوید خشک شده خواص درمانی بسیاری دارد. شواهد باستانی نشان میدهد نیاکان ما شوید. را نشانه سر زندگی، شادابی و لذّت می دانسته اند. از خواص دارویی این گیاه می توان به افزایش قوه ایمنی بدن و خواص ضد التهابی برای دستگاه تنفسی، ضد نفخ، تقویت معده در هضم غذا اشاره نمود.

شوید پفکی مورد علاقه برای کسانی است. که می خواهند رژیم غذایی طبیعی و موثری داشته باشند. خواص شوید به اندازه ایی برای بشر اثبات شده است که در تورات از این گیاه یاد شده و بیان شده است. که قوم بنی اسرائیل به شوید به عنوان یکی از سبزی‌های مفید توجّه خاصی داشته‌اند. یونانیان قدیم این گیاه را با خواص دارویی و جادویی می‌دانستند. فیثاغورث و بقراط حکیم معتقد بودند گرفتن چند برگ شوید در دست چپ انسان را از بیماری ها محافظت می‌کند.

مواد مغذی شوید پفکی:

شوید پفکی با دارا بودن خواص بسیاری از گیاهان مفید برای بدن می باشد. شوید دارای املاح معدنی و آلی بسیاری است. شوید دارای کربوهیدرات، چربی، ویتامین های آ و ب، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، منگنز، روی می باشد.

شوید پفکی
شوید پفکی

به چه علت سبزیجات پرطرفدار همچون شوید پفکی را خشک می کنند؟

امروزه با توجه به اهمیت مصرف مواد غذایی سالم سبزیجات خشک شده از جمله شوید پفکی ، جعفری، نعناع و کلم بروکلی گرفته تا گوجه فرنگی و کدو سبز به روشی فزاینده رو رشد است. این سبزیجات پر طرفدار و پر خاصیت به روش های نوین خشک شده و طی مراحل بسته بندی، حمل به دست مصرف کننده می رسد.

مراحل پرورش و خشک نمودن این سبزیجات به قدری مورد توجه است که برای تامین نیاز مصرف کنندگان کشورهایی که از لحاظ تولید محصولات صیفی به دلیل موقعیت جغرافیایی و یا معضل آبیاری با مشکل مواجه هستند. از اهمیت بالای برخوردار است. توجه به نیاز خارجی و تهیه سازوکار های داخلی برای پرورش و فرآوری این محصولات که نیاز کشور های جهان است. یک اولویت برای رسیدن به درآمد مازاد و تبدیل مواد خام با سود ارزش افزوده است.

به چه علت شوید پفکی خشک شده بهترین روش برای صادرات این محصول است؟

شوید پفکی و بهتر است بگوییم کلیه سبزیجات به دلیل داشتن عمر کوتاه پس از برداشت که به دلیل اکسیداسیون املاح موجود در آنان رخ می دهد. از شکل مشتری پسند خود افتاده و غیر قابل مصرف می شوند. حالیه با ایجاد تکنیک های جدید برای حفظ و نگهداری همچون خشک نمودن، منجمد سازی و سایر مراحل افزودن مواد شیمیایی جهت جلوگیری از این فرایند تخریب که توسط تولید کنندگان انجام می شود. اولین روش یعنی خشک نمودن گیاه از سالمترین روش ها برای حفظ تازگی و سلامت محصول است.

مشاوره تلفنی