شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

توضیح مختصری درباره ی سبزی خشک

سبزی خشک

سبزی چیست؟

به تمام گیاهانی که خوش عطر و خوش طعم بوده؛ به صورت تازه و یا به صورت سبزی خشک مورد استفاده قرار می گیرند سبزی گفته می شود. بنابر آنچه گفتیم می توان این طور نتیجه گرفت که سبزی ها انواع متعددی دارند و نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

سبزی ها کاربردها و استفاده های متفاوت و متنوعی دارند. به طور مثال از برخی سبزی ها در آشپزی استفاده می شود؛ از برخی دیگر در داروسازی و صنایع دارویی استفاده می کنند؛ برخی دیگر از سبزی ها در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند؛ از تعدادی دیگر نیز در تهیه ی عطرها استفاده می کنند.

سبزی خشک

استفاده از سبزی خشک در آشپزی

برای استفاده از انواع سبزی ها در آشپزی و تهیه ی خوراک ها و غذاهای گوناگون غالبا از نوع خشک شده ی آن ها استفاده می کنند. به طور مثال سبزی های فراوانی که از آن ها به عنوان چاشنی غذا و یا ادویه در آشپزی استفاده می کنند عمدتا به صورت سبزی خشک می باشند.

بنابراین برای بهره بردن از خواص و رایحه و عطر و طعم منحصربفرد برخی سبزی ها باید آن ها را خشک کرده و سپس پودر نموده و به عنوان چاشنی یا ادویه در تهیه ی انواع خوراک ها و خورش ها و غیره از آنها استفاده نمود.

از طرفی برای استفاده از سبزی ها در تهیه ی غذاها و به عبارتی برای استفاده از سبزی ها در آشپزی باید بتوان انواع سبزی را به خوبی شناسایی کرد. سبزی ها انواع متعددی دارند که می توان از آن ها در پخت و طبخ غذاهای گوناگونی استفاده نمود.

به طور مثال برخی از انواع سبزی ها عبارتند از: سبزی خوردن، سبزی خورشی، سبزی آش، سبزی کوکو، سبزی دلمه و انواع بسیار دیگری. برخی سبزی هایی که به عنوان سبزی خوردن استفاده می شوند عبارتند از سبزی تره، سبزی ریحان و غیره. همچنین برخی از سبزی های خورشی عبارتند از شنبلیله، تره، جعفری، گشنیز و غیره.

برای تهیه ی خورش هایی نظیر قورمه سبزی و غیره باید از سبزی خورشی که در بالا ذکر شد استفاده نمود و همچنین برای پختن انواع دلمه ها باید از سبزی دلمه استفاده کرد و برای سایر غذاهایی که برای پختن به سبزی نیاز دارند نیز همین طور می باشد.

سبزی خشک

تهیه ی سبزی خشک

گاها اتفاق می افتد که به دلایلی مثل ترافیک، مشغله ی کاری و یا تعطیلات و غیره دسترسی به سبزی تازه پیدا نمی کنید بنابراین بهتر است از این نوع سبزی استفاده نمایید. انواع سبزی را می توان خشک کرده و برای مدت زمان طولانی نگهداری نمود و مورد استفاده قرار داد.

تمام سبزی هایی که در بالا ذکر کردیم نظیر سبزی آش یا سبزی خورشی و غیره را تماما می توان به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار داد. مزیت سبزی خشک شده بر سبزی تازه در این است که نیازی نیست آن ها را حتما در یخچال نگهداری نمایید.

از طرفی مدت زمان بیشتری می توانید این سبزی را نگهداری کنید. اگر سبزی خشک شده در شرایط مناسب و صحیحی خشک شود حتی رنگ آن نیز تغییر چندانی نخواهد داشت. بنابراین شما با داشتن یک سبزی خشک با کیفیت می توانید یک غذای با کیفیت نیز طبخ نمایید. امروزه کارگاه ها و شرکت های بسیار زیادی به وجود آمده اند که وظیفه آن ها تولید انواع سبزی های خشک آن هم با کیفیت بسیار بالا می باشد.

.

سبزی خشک

این کارگاه ها انواع سبزی های مورد نیاز خانوار را در محیط هایی کاملا بهداشتی و پاکیزه شسته و در دستگاه هایی که مناسب برای خشک کردن سبزی هستند خشک می کنند. دمای خشک کردن این سبزی ها یک دمای بهینه است به گونه ای که رنگ سبزی دچار دگرگونی شدید نمی شود.

از طرفی کارگاه های مذکور تمام سبزی های خشک تولید شده ی خود را در بسته بندی های مختلف و در اندازه های متفاوت روانه ی بازار مصرف می کنند. به طور مثال شما می توانید سبزی مورد نیاز خود را در بسته های ۲۰۰ گرمی یا در بسته های ۵۰۰ گرمی و حتی بیشتر تهیه نموده و مصرف کنید.

از طرفی این کارگاه ها برای فروش محصولات تولیدی خود نه تنها از فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر استفاده می کنند بلکه از فروشگاه های اینترنتی خود نیز بهره می برند. بنابراین شما به عنوان یک خریدار می توانید از طریق سایت هر یک از این کارگاه ها انواع سبزی مورد نیاز خود را خریداری نموده و درب منزل آن ها را تحویل بگیرید.

مشاوره تلفنی