شماره تماس : 0919027377409122908445

خرید فقط بصورت عمده می باشد

خرید فقط بصورت عمده می باشد

تولید کشمش طلایی ملکان جهت صادرات

کشمش یکی از محبوب ترین افزودنی ها برای نان و دسر است. دو نوع رایج کشمش زرد و سیاه هستند. دانستن تفاوت بین آنها و اینکهآیا می توان از هر کدام در زمانی که دستور تهیه کشمش نیاز دارد استفاده کرد، مفید باشد.

 

انگور و خشک کردن کشمش

انگورهای تازه با غوطه ور کردن آنها در محلول خشککن و سپس خشک کردن آنها در سایه یا آفتاب توسط کشاورز خشک می شوند. محلول خشک کن به حفظ رنگ طلایی کشمش کمک میکند و پس از آن کاملا شسته می شود. کشمش طلایی دارای شیرینی طبیعی و مواد مغذی غلیظ انگور با آب کمتر است

 

نحوه ی خشک کردن کشمش

سه نوع روش خشک کردن عبارتند از: خشک کردن آفتاب، خشک کردن در سایه، و خشک کردن مکانیکی. با این حال، آلودگی محیطی،عفونت حشرات، و زوال میکروبی ممکن است رخ دهد و کشمش حاصل اغلب از کیفیت پایینی برخوردار است. علاوه بر این، خشک کردنآفتاب یک فرآیند بسیار کند است و ممکن است مطلوب ترین کشمش را تولید نکند.

خشک کردن ایمن

خشک کردن مکانیکی را می توان در محیط ایمن تر و کنترل شده تری انجام داد که در آن خشک شدن سریع تضمین شده است. یکی ازانواع خشک کردن مکانیکی استفاده از گرمایش مایکروویو است. مولکول های آب موجود در انگور انرژی مایکروویو را جذب کرده و درنتیجه تبخیر سریع می شود. گرمایش مایکروویو اغلب کشمش پفکی تولید می کند.

 

کشمش طلایی و قهوه ای

کشمش طلایی و قهوه ای به طور یکساناز انگور تامپسون بدون دانه، که گونه غالب انگور است که در ایران رشد می کند، تهیه میشود.برخلاف کشمش قهوه‌ای معمولی، کشمش طلایی در آفتاب خشک نمی‌شود، بلکه در آب‌گیری‌های بزرگ در دماهای کنترل‌شده، با سطوحرطوبت کنترل‌شده، خشک می‌شود. کشمش طلایی همچنین با آنتی اکسیدان دی اکسید گوگرد درمان می شود که معمولاً به دلیل خواصسلامتی و به عنوان نگهدارنده در میوه های خشک و شراب سفید استفاده می شود. و، اینجا جایی است که به نظر می رسد : “نتیجه یکطعم میوه ای تر و سبک تر است.” چاقی و آبدار بودن کشمش طلایی احتمالاً از کنترل دما و رطوبت نیز ناشی می شود.

کشمش طلایی و سلامتی

کشمش طلایی و معمولی تقریباً از نظر خواص سلامتی یکسان هستندو هر دو یک میان وعده سالم درست می کنند، درست همانطورکه در جعبه تغذیه میان روز شما در گذشته انجام می دادند.

کشمش طلایی شیرین  اما کم چرب میباشد و فیبر بالای آن به هضم شما کمک می کند. مصرف سالم کشمش طلایی در رژیم غذاییخطر کمبود آهن را کاهش می دهد، به کاهش وزن کمک می کند و ایمنی شما را تقویت می کند.

ویتامین های کشمش

وقتی صحبت از ویتامین ها و مواد معدنی می شود، کشمش طلایی و معمولی تقریباً یکسان هستند. هر دو حدود 3 درصد از آهن موردنیاز روزانه و حدود 5 درصد از پتاسیم روزانه شما را تامین می کنند. شما همچنین مقدار قابل توجهی مسحدود 10 درصد از ارزشروزانهدریافت خواهید کرد که بافت های همبند شما را تغذیه می کند، از عملکرد مغز پشتیبانی می کند و به سلول های شما در تولیدانرژی کمک می کند.

کشمش و‌ویتامین های اساسی

کشمش طلایی و معمولی نیز مقادیر کمی از ویتامین های گروه B را تامین می کند. یک اونس از هر دو کشمش بخورید، مقدار کمی ازریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B-6 دریافت خواهید کرد. در مجموع، اینها متابولیسم شما را در حال چرخش نگه می دارنداگرچه، ازآنجایی که کشمش سرشار از این مواد مغذی نیست، برای مشاهده فواید آن به یک رژیم غذایی کامل نیاز دارید.

ارزشهای غذایی

کشمش 15 درصد آب، 79 درصد کربوهیدرات (شامل 4 درصد فیبر)، 3 درصد پروتئین و حاوی چربی ناچیز است (جدول). در یکمقدار مرجع 100 گرمی، کشمش 299 کیلو کالری و مقادیر متوسطی (10 تا 19 درصد DV) از ارزش روزانه را برای چندین مادهمعدنی رژیمی، ریبوفلاوین و ویتامین B6 تامین می کند

به طور کلی، و زمانی که مردم آن را در حد اعتدال مصرف کنند، کشمش یک غذای سالم و خوشمزه برای افزودن به رژیم غذایی است. کشمش منبع خوبی از مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و انرژی به شکل کالری و قند است.

کشمش میان وعده ای سالم

کشمش خود یک میان وعده سریع و ساده در طول روز درست می کند. مردم می توانند از آنها به عنوان رویه ماست یا غلات استفاده کنندو همچنین می توانند آنها را در بسیاری از محصولات دیگر مانند محصولات پخته شده، مخلوط دنباله دار و گرانولا بگنجانند.

مشاوره تلفنی